Zamknij

Dodaj komentarz

Uwierzył, że ratuje swoje oszczędności

Portal informacyjny bilgoraj.com.pl Portal informacyjny bilgoraj.com.pl 07:59, 16.09.2025 Aktualizacja: 08:25, 16.09.2025
3 Uwierzył, że ratuje swoje oszczędności Uwierzył, że ratuje swoje oszczędności
  • 43-latek uwierzył oszustowi podszywającemu się pod „pracownika banku”.

  • Wykonując polecenia nieznajomego stracił prawie 14 tys. zł. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa i nie ufajmy nieznajomym szczególnie jeżeli rozmowa dotyczy finansów!

Zgłosił się do nas 43-latek z powiatu biłgorajskiego, który padł ofiarą oszustwa. Z relacji mężczyzny wynikało, że odebrał telefon od mężczyzny podającego się za „pracownika banku z wydziału bezpieczeństwa finansowego”.

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

- Podczas rozmowy został poinformowany, że na jego dane został złożony wniosek o kredyt. Kiedy 43-latek oświadczył, że nie składał żadnego wniosku usłyszał, że w takim razie w celu zabezpieczenia pieniędzy konieczne jest zablokowanie jego aplikacji i karty bankomatowej - informuje starszy aspirant Joanna Klimek.

Następnie mężczyzna za pośrednictwem znanego komunikatora otrzymał aplikację, która według niego wyglądała jak aplikacja do banku. Niestety wykonywał polecenia nieznajomego, między innymi podał mu pin do karty. W wyniku manipulacji oszusta stracił prawie 14 tys. zł.

[ZT]56236[/ZT]

- Po raz kolejny apelujemy o rozwagę i rozsądek w kontaktach z nieznajomymi. Oszuści stosują różne metody, aby wyłudzić od nas pieniądze. Najczęściej wykorzystując strach posiadacza rachunku, przed utratą oszczędności wymyślają fałszywe historie, informują o podejrzanych przelewach, czy też próbach włamań na konto. Tworzą strony do złudzenia przypominające witryny sklepów lub banków. Od prawdziwych witryn może je różnić niewielki znak na przykład pojedyncza litera, cyfra, kropka, ukośnik lub inny znak - przestrzega starszy aspirant Joanna Klimek.

Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym,  by nie podawać nikomu danych z dowodu osobistego, haseł, kodów, loginów czy pinów. Nie instalujmy na naszych urządzeniach żadnych aplikacji proponowanych nam w rozmowach telefonicznych lub przesłanych na maila, SMS-a lub inny komunikator. Nie otwierajmy linków otrzymanych od nieznajomych.

[ALERT]1758002838805[/ALERT]

Pamiętajmy, że pracownicy banków nigdy nie proszą posiadacza rachunku o piny czy hasła. Jeśli otrzymamy telefon z banku dotyczący działań na naszym rachunku, których sami nie podejmowaliśmy to może być oszustwo. Rozłączmy się i udajmy osobiście do banku w celu wyjaśnienia sytuacji.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (3)

dlaczego?dlaczego?

2 0

Dlaczego ludzie są tak łatwowierni?

08:33, 16.09.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

DlaczegoDlaczego

2 0

Dlaczego oszuści nie są ścigani? Dlaczego człowiek nie szanuje drugiego człowieka?

10:11, 16.09.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

niestetyniestety

1 0

Oszuści są poszukiwani, trudno ich namierzyć. Nie dzwonią do ofiar z telefonów łatwych do ustalenia. Niestety wiele osób jest złych z natury, oszuści do nich należą, oszuści nie tylko wyłudzacze, ale też oszuści jakimi są niektórzy politycy.

10:57, 16.09.2025

OSTATNIE KOMENTARZE

0%