W rywalizacji na argumenty wzięli udział uczniowie Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego im. Papieża Jana Pawła II oraz Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Biłgoraju.
[FOTORELACJANOWA]12136[/FOTORELACJANOWA]
Drużyna "Katolika" podjęła się obrony tezy, argumentując, że bez jasno określonych zasad moralnych wszechobecna tolerancja może prowadzić do nihilizmu i dezintegracji wartości etycznych. Wskazywano, że w społeczeństwie, które akceptuje każdy pogląd, trudno jest wskazać, co tak naprawdę jest dobre, a co złe. Uczniowie argumentowali także, że relatywizm moralny zagraża fundamentom społecznych norm, a bez ich respektowania nadchodzi chaos.
Z kolei drużyna z RCEZ przyjęła stanowisko opozycyjne, dowodząc, że tolerancja jest kluczowym elementem współczesnych społeczeństw demokratycznych. Uczniowie argumentowali, że umiejętność akceptacji różnych punktów widzenia nie musi prowadzić do relatywizmu moralnego, a stanowi przeciwnie - rozwija empatię oraz sprzyja dialogowi międzykulturowemu. Podkreślili, że każda dyskusja o wartościach moralnych wymaga wzajemnego szacunku i zrozumienia, a granice tolerancji mogą być wyznaczane na podstawie zasad humanitarnych.
[ZT]47841[/ZT]
Debata w Biłgoraju była nie tylko uczczeniem tradycji oksfordzkiej, która ma swoje korzenie w XVIII wieku w Anglii, ale także doskonałą okazją dla młodych ludzi do rozwijania umiejętności publicznych. Uczestnicy mieli szansę nie tylko na argumentację swoich racji, ale również na aktywne słuchanie przeciwników oraz konstruktywną krytykę ich wystąpień. Tego rodzaju wymiana poglądów uczy nie tylko jasno i logicznie wyrażać swoje myśli, ale także poszukiwać sensownych rozwiązań w sytuacjach konfliktowych.
Debaty oksfordzkie, jak pokazuje ten przykład, pełnią istotną rolę w edukacji obywatelskiej i wspierają rozwój umiejętności niezbędnych w zaawansowanej komunikacji społecznej.
[ZT]47826[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz