Q posiedzeniu gremium udział wzięli m. in. podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki, Prezes PKP IC Marcin Celejewski, Paweł Horodyński członek Zarządu PKP IC oraz Wiceprezes PKP PLK Andrzej Pawłowski oraz poseł Sławomir Zawiślak. W trakcie wystąpienia poseł przedstawił proces pozbawiania Zamojszczyzny połączeń kolejowych z innymi regionami kraju oraz zaapelował o powtórne przekonsultowanie zasadności realizacji planu skrócenia trasy pociągu „Hetman” kursującego przez Biłgoraj. Uzasadniając swoje stanowisko w tej sprawie, skierował do Elżbiety Bieńkowskiej, Minister Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego, poniższe pytania i poprosił o pilną pisemną odpowiedź:
1. W jaki sposób decyzja o skróceniu trasy kursowania pociągu TLK "Hetman" relacji Zamość-Poznań o odcinek Zamość-Rzeszów jest zgodna z zapisami umowy o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich, której zapisy mogą być zmieniane wyłącznie przy okazji nowego, rocznego rozkładu jazdy pociągów, a nie jego korekt, jak również z Krajowym Planem Transportowym, w którym istnieje zapis, wedle którego do 2015 roku na trasie Zamość-Rzeszów ma kursować pociąg dalekobieżny? Poseł przypomniał, że wspomniany pociąg jest jedynym składem dalekobieżnym jadącym na Zamojszczyznę, a krajowy plan transportowy wedle swych zapisów ma być weryfikowany co 5 lat, przy czym jego pierwsza weryfikacja nastąpi po roku 2015, tj. w roku 2016.
2. Czy spółka PKP Intercity nie obawia się, że decyzja o zaprzestaniu kursowania na odcinku Zamość-Rzeszów pozbawi ją szansy na otrzymanie dofinansowania ze środków wspólnotowych na zakup 10 lokomotyw spalinowych, które - wedle zapisów przetargowych - mają obsługiwać również w/w odcinek?
3. W jaki sposób decyzje podjęte w ramach marcowej korekty rozkładu jazdy mają zahamować spadek liczby przewiezionych pasażerów, co nowy zarząd spółki PKP Intercity postawił sobie za cel? Jak owe zapewnienia mają się do utworzenia poprzez likwidację wymienionych pociągów wielogodzinnych przerw w „takcie” na głównych liniach, np. 4 godziny w środku dnia na trasie Lublin - Warszawa po likwidacji TLK „Stanisław Wysocki”?
4. Czy wraz z marcową korektą rozkładu jazdy podejmowane będą jakiekolwiek decyzje dotyczące stanu zatrudnienia w spółce PKP Intercity?
Ponadto w trakcie posiedzenia została potwierdzona decyzja o zakupie lokomotyw spalinowych z przeznaczeniem na obsługiwanie m.in. linii Zamość-Rzeszów. Te lokomotywy miałyby kursować jednak dopiero od 2015 roku. W związku z tą niezadowalającą odpowiedzią walka o utrzymanie kursowania pociągu TLK „Hetman” do Zamościa wciąż musi trwać. Poseł liczy na wsparcie, pomoc oraz aktywność, w tej sprawie, Samorządowców oraz reprezentantów strony społecznej.
W trakcie posiedzenia w/w komisji pojawiło się też kilka elementów świadczących o niespójności w podejściu spółki PKP Intercity do problemu. Szczególnie zastanawiający jest fragment tekstu dotyczący w/w pociągu zamieszczonego w tabeli szczegółowej propozycji PKP IC przekazanego posłom w trakcie posiedzenia materiału pt. „Zmiany w rozkładzie jazdy 2013/2014 od 9 marca 2014 r. pociągów PKP Intercity”. W tekście, po stwierdzeniu wysokich kosztów połączenia uzasadniających – zdaniem autorów dokumentu – wprowadzenie na odcinku Zamość-Rzeszów autobusowej komunikacji zastępczej, czytamy bowiem: Zaplanowane ograniczenie terminów kursów do 2 razy w tygodniu pozwala na racjonalizację wysokich kosztów funkcjonowania połączeń, co może sugerować, że „2 razy w tygodniu” do Zamościa będzie uruchamiany jednak skład wagonowy, a nie autobusowa komunikacja zastępcza. Niezależnie od tego poseł oczekuje szybkiej odpowiedzi na swoje pytania, a przede wszystkim na rozwiązanie problemu z korzyścią dla mieszkańców Zamojszczyzny. W związku z powyższym oraz mając na uwadze szansę na utrzymanie także pod 9 marca br. pociągu „Hetman” relacji Zamość-Poznań poseł, po piśmie z dnia 14 lutego br., złoży kolejne pismo interwencyjne do Prezesa Spółki PKP InterCity S.A. pana Marcina Celejewskiego.
/red./
Chciała sprzedać rower, niestety straciła 12 tys. zł
a najważniejsze nie wyjaśnione to co z tym rowerem ?
rowerzysta
12:54, 2025-07-04
Hołownia: Zgromadzenie Narodowe zostanie zwołane
Obserwując zachowanie przegranych można się spodziewać wszystkiego na tym zaprzysiężeniu łącznie z tym że Roman G zemdleje i będzie uchodził za Rejtana (oczywiście w TVN I Onecie)
obywatel
12:17, 2025-07-04
Został tylko tydzień. Autodrom szuka oferenta na...
Może by tak melexy ze szpitala?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
11:01, 2025-07-04
Biłgoraj w kręgu zainteresowań Konfederacji. Powodem...
W czsasie II wojny światowej około 120 tys. uchodźców z polski trafiło m. in. do Iranu tam nie tylko uzyskali pomoc, ale utworzono polskie szkoły i ośrodki kultury. Więc jeśli mówicie o uchodźcach to pamiętajcie o historii, także naszego narodu.
Do tych wszystkich f
10:55, 2025-07-04
0 0
A gdzie był nasz poseł Szeliga? Jego już sprawy Biłgoraja nie interesują?
0 0
To pan Zawiślak jako jedyny poseł tworzy komisję infrastruktury ??
Komisja Infrastruktury (INF)
Skład komisji
Aktualny skład Komisji - 42. posłów
Żmijan Stanisław /PO/ przewodniczący
Adamczyk Andrzej /PiS/ zastępca przewodniczącego
Aleksandrzak Leszek /SLD/ zastępca przewodniczącego
Bukiewicz Bożenna /PO/ zastępca przewodniczącego
Racki Józef /PSL/ zastępca przewodniczącego
Tchórzewski Krzysztof /PiS/ zastępca przewodniczącego
Abramowicz Adam /PiS/
Babinetz Piotr /PiS/
Bodio Bartłomiej /PSL/
Borowiak Łukasz /PO/
Chmielowski Piotr /SLD/
Cycoń Marian /PO/
Czarnecki Witold /PiS/
Czerwiński Andrzej /PO/
Dąbrowski Andrzej /PSL/
Dziadzio Dariusz Cezar /PSL/
Gąsior-Marek Magdalena /PO/
Gut-Mostowy Andrzej /PO/
Kamiński Tomasz /SLD/
Kania Andrzej /PO/
Klepacz Witold /TR/
Kmiecik Henryk /TR/
Lamczyk Stanisław /PO/
Lassota Józef /PO/
Litwiński Arkadiusz /PO/
Materna Jerzy /PiS/
Pacholski Michał Tomasz /TR/
Paluch Anna /PiS/
Pierzchała Elżbieta Apolonia /PO/
Pietrzczyk Lucjan Marek /PO/
Polaczek Jerzy /PiS/
Rzońca Bogdan /PiS/
Sajak Paweł /TR/
Sibińska Krystyna /PO/
Smolarz Tomasz /PO/
Szeliga Piotr /niez./
Szmit Jerzy /PiS/
Tomczak Jacek /PO/
Wielichowska Monika /PO/
Wojtkiewicz Michał /PiS/
Woźniak Grzegorz Adam /PiS/
Żaczek Jarosław /SP/
0 0
Najwięcej to tu może zadziałać poseł Żmijan jako przewodniczący
0 0
...chyba negocjował w tym czasie porozumienie na majdanie... księżpolskim.
0 0
anka, jak to gdzie, lata samolotami do hotelu do hotelu a tam.wygodne łoża ..hehehe
0 0
do Anki - no wiesz dziwię ci się - gdzie był poseł albo w Lublinie albo w Rzeszowie a może nawet w Międzyzdrojach.Tam jest jego miejsce on sprawy Biłgoraja ma daleko w d...ie!On tylko na spotkaniach z biskupami i radio maryja ma dużo do piwedzenia o wartośćiach i rodzinie ale jak trzeba coś zalatwić konkretnego to odrazu wio z miasta na dziwki!
0 0
Widać że jedna ja ta sama osoba atakuje pana posła. W jakim celu? Panie pośle jesteśmy z panem. Ma pan poparcie mieszkańców Biłgoraja.
0 0
o jakim posle piszesz?Zawislaku czy tym drugim?Przestancie w koncu okupowac wszystkie fora bo na wymioty zbiera.Ile wam za to posel placi ????Nie wypowiadaj sie NIGDY w imieniu Bilgoraja bo sobie tego nie życzymy!!!
0 0
Ja też jestem z Biłgoraja i popieram posła Szeligę. Nie stresuj się tym. Bo większość ludzi jest za nim.
0 0
do Arka -normalni mieszkańcy miasta wytrzymają jeszcze rok kadencji twojego posła ***rza ale za rok to porozmiawiamy kolego .
0 0
A czy na tym posiedzeniu mówiono o tym jak żona posła Hofmana z PiS wynajeła taxi a za jej przejazd kosztami został obciążony budżet Semu RP.Gdy o wyjaśnienie w tej sprawie poproszono pana posła, traf chciał,że po paru godzinach taksówkarz został zwolniony z korporacji w której pracował.Przypadek?.Ot i cała nasza prawica. Oni dopiero zaprowadzą porządek.Tak przynajmniej obiecują.Śmiać się czy płakać. Jeden wydaje publiczne pieniądze na elektorat płci pięknej a drugi na rodzinę.
0 0
A mnie ciągle piszą że używam niedozwolonych wyrazów. Czyżby mam zakaz komentowania?