Zamknij

Pozycjonowanie czy Google Ads – co jest lepsze dla Twojej firmy?

Artykuł sponsorowany + 14:53, 11.06.2025 Aktualizacja: 15:06, 11.06.2025
Skomentuj Pozycjonowanie czy Google Ads – co jest lepsze dla Twojej firmy? Pozycjonowanie czy Google Ads – co jest lepsze dla Twojej firmy?

Sukces firmy w dużej mierze determinowany jest przez ilość pozyskiwanych przez nią klientów. Dziś wiele przedsiębiorstw stawia przede wszystkim na działania online, w tym pozycjonowanie bądź Google Ads. Obie formy reklamy umożliwiają przedsiębiorstwom wyróżnienie się na tle konkurencji, dając przy tym szansę na pozyskanie klientów realnie zainteresowanych produktami lub usługami, które oferują. Te dwie najpopularniejsze strategie marketingowe cieszą się olbrzymim powodzeniem, lecz także budzą wiele pytań – które z działań jest bowiem lepsze? Pozycjonowanie z długoterminowym efektem czy dynamiczne kampanie Google Ads? Postanowiliśmy porównać ze sobą te dwa działania, których odpowiednie wdrożenie jest w stanie przynieść firmie naprawdę wiele korzyści. Sprawdź, co warto wiedzieć o jednym i drugim, a także na które finalnie się zdecydować, podczas obierania konkretnej strategii marketingu online.

Czym właściwie różni się pozycjonowanie stron od Google Ads? Odpowiadamy!

Zacznijmy od podobieństw. Pozycjonowanie oraz Google Ads stanowią formy marketingu internetowego w wyszukiwarce, do których celów zaliczyć można między innymi wypromowanie firmy na rynku, a także pozyskanie ruchu i sprzedaży produktów czy usług oferowanych przez dane przedsiębiorstwo. To, co czyni je odrębnymi strategiami, to przede wszystkim sposób prezentacji w wynikach wyszukiwania oraz metodologia działań, jakie podejmują specjaliści.

Pozycjonowanie stron internetowych stanowi szereg działań, które skupiają się wokół uzyskaniu wysokich pozycji na słowa kluczowe związane z ofertą w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. Widoczność strony jest ściśle uzależniona od szeregu różnego rodzaju elementów – szacuje się, że obecnie istnieje ponad 200 czynników rankingowych, z czego część z nich wciąż pozostaje tajemnicą. Wśród nich do najważniejszych należą obecność słów kluczowych, profil linków prowadzących do witryny, optymalizacja techniczna strony, a także oryginalność treści. Jak możemy dowiedzieć się na stronie firmy Afterweb, https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/, skuteczne pozycjonowanie jest w stanie przynieść szereg korzyści. Wśród nich wymienia się między innymi stały i nieprzerwany wzrost sprzedaży, możliwość pozyskania nowych klientów, wyprzedzenie konkurencji czy zwiększenie rozpoznawalności marki.

Kampanie Google Ads należą natomiast do grupy płatnych działań promocyjnych w internecie. Adres konkretnej witryny pojawi się w wynikach wyszukiwania bądź witrynie należącej do sieci reklamowej Google wyłącznie wtedy, gdy reklamodawca zadeklaruje płatność określonej kwoty w zamian za działanie użytkownika, jak na przykład kliknięcie w link. Dobrze zoptymalizowana kampania jest w stanie przynieść naprawdę szybkie efekty. Jak możemy przeczytać na https://afterweb.pl/google-ads-adwords/, płatny kanał wyszukiwarki Google stanowi dziś najpopularniejsze, a co za tym idzie także najefektywniejsze narzędzie promocyjne. Do nadrzędnych korzyści wynikających z dobrze poprowadzonej kampanii Google Ads zaliczamy między innymi błyskawiczne efekty, budowę rozpoznawalności marki, pozyskiwanie wartościowego ruchu na stronie oraz znaczące zwiększenie szans na sprzedaż. Ten typ reklamy umożliwia zaprezentowanie oferty nad wynikami organicznymi – tak, by użytkownik zainteresowany konkretną frazą niemal od razu zauważył reklamę.

Znając charakterystyczne cechy obydwu form reklamy, a także zalety płynące ze skutecznego wdrożenia ich do strategii marketingowej firmy, najwyższy czas poznać drugą stronę medalu – wyzwania związane z każdą opcją.

Co powinieneś wiedzieć o pozycjonowaniu i Google Ads?

Wiele ofert firm zajmujących się reklamą opisuje działania w zakresie SEO oraz PPC w samych superlatywach, rzadko poświęcając choćby jeden akapit na opisanie wyzwań, jakie można napotkać podczas zainwestowania w pozycjonowanie czy kampanie Google Ads. Tymczasem obie formy, oprócz ewidentnych zalet, mają także swoje słabsze strony. Pozycjonowanie jest skuteczne i często tańsze niż reklama PPC, jednak wymaga olbrzymich pokładów cierpliwości. Efekty SEO mogą pojawić się dopiero po kilku tygodniach czy miesiącach działań specjalistów. W przypadku Google Ads efekty są naprawdę szybkie, lecz krótkotrwałe – kampanie wymagają płatności za działanie użytkownika, a przy tym także stałej optymalizacji oraz weryfikacji specjalisty pod kątem ich skuteczności. Jak możemy więc zauważyć, nie ma rozwiązania bez mankamentów. Jednocześnie warto mieć świadomość, że pozycjonowanie i kampanie Google Ads nie wykluczają się nawzajem. Wręcz przeciwnie, wielu ekspertów poleca ich synergię w celu maksymalizacji efektów takich jak widoczność, ruch oraz sprzedaż. Właśnie w ten sposób możliwe jest uzyskanie lepszej widoczności, większej ilości danych o słowach kluczowych i skuteczności treści, a także doprowadzenie do maksymalizacji efektów. Jeżeli tylko ma się taką możliwość, dobrze połączyć obie formy reklamy – po to, by zmaksymalizować ruch oraz sprzedaż!

(Artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%