Oszustwo polega na włamaniu się i przejęciu konta na portalu społecznościowym, następnie oszust prosi za pomocą komunikatora znajomych właściciela konta o udostępnienie kodu BLIK. Są to zazwyczaj kwoty rzędu kilkuset złotych, a przestępcy podszywający się pod właściciela konta tłumaczą to pilną potrzebą pomocy na przykład w opłaceniu przesyłki.
Po uzyskaniu kodu mogą bez problemu wypłacić gotówkę z bankomatu. Właściciel konta musi potwierdzić transakcję, ale robi to wierząc, że pomaga swojemu znajomemu, który znalazł się w potrzebie.
W ten właśnie sposób mieszkanka powiatu biłgorajskiego straciła ponad 2 tys. zł 68 - letnia kobieta otrzymała na komunikatorze społecznościowym wiadomość od oszusta podszywającego się pod jej szwagierkę z prośbą o pomoc finansową. Chcąc pomóc wysłała kody BLIK.
[ALERT]1746535008264[/ALERT]
Dopiero po fakcie skontaktowała się ze szwagierką, która poinformowała ją o tym, że utraciła dostęp do konta społecznościowego. 68 - latka wówczas zrozumiała, że padła ofiarą oszusta i zgłosiła sprawę na policji.
Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy:
Apelujemy o zachowanie czujności podczas wszelkich transakcji internetowych.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz