Zamknij

Myślała, że ratuje swoje oszczędności. Straciła ponad 8 tys. zł

Portal informacyjny bilgoraj.com.plPortal informacyjny bilgoraj.com.pl 09:23, 13.01.2025 Aktualizacja: 09:25, 13.01.2025
Skomentuj Myślała, że ratuje swoje oszczędności. Straciła ponad 8 tys. zł Myślała, że ratuje swoje oszczędności. Straciła ponad 8 tys. zł
  • 51-latka uwierzyła oszustkom podszywającym się pod pracowników banku. Jej oszczędności miały być zagrożone. Za ich namową przelała je na „bezpieczne” konto, tracąc tym samym ponad 8 tys. zł.

  • Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa i nie ufajmy nieznajomym szczególnie jeżeli proszą nas o przelanie lub przekazanie pieniędzy.

W miniony piątek zgłosiła się do nas 51 latka z powiatu biłgorajskiego, która padła ofiarą oszustwa. Z relacji kobiety wynikało, że odebrała dwa telefony od kobiet podających się za „pracowników banku”.

Podczas rozmów została poinformowana, że na jej dane został złożony wniosek o pożyczkę. Kiedy 51 latka oznajmiła, że nie składała żadnego wniosku usłyszała, że w takim razie ktoś ukradł jej dane a co za tym idzie jej oszczędności są zagrożone. W celu zabezpieczenia pieniędzy miała je przelać na rachunek techniczny. Kobieta wykonała wszystkie polecenia i wygenerowała kilka kodów BLIK.

W wyniku manipulacji oszustów straciła ponad 8 tys.zł.

Po raz kolejny apelujemy o rozwagę i rozsądek w kontaktach z nieznajomymi. Oszuści stosują różne metody, aby wyłudzić od nas pieniądze.

Najczęściej wykorzystując strach posiadacza rachunku, przed utratą oszczędności wymyślają fałszywe historie, informują o podejrzanych przelewach, czy też próbach włamań na konto.

Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym,  by nie podawać nikomu danych z dowodu osobistego, haseł, kodów, loginów czy pinów.

Nie instalujmy też żadnych aplikacji proponowanych nam w rozmowach telefonicznych lub przesłanych linkach. Pamiętajmy, by w przypadku jakichkolwiek podejrzeń nie kontynuować rozmowy, a w razie potrzeby powiadomić bank i organy ścigania.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

ostrożnyostrożny

2 0

Nowocześnie , czyli przez internet nie ma zamiaru nigdy korzystać w kwestii kontaktów z bankiem. Wolę osobiście udawać się do placówki bankowej . Wskazane zastrzeżenie PESEL w urzędzie gminy, żeby oszuści nie mogli wziąć kredytu cudzym kosztem. Kretyńskie metody udzielania kredytów zaocznie, przyczyną ludzkich dramatów. Koszty za to powinny ponosić banki.

16:34, 13.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%