Employer branding pomaga w pozyskiwaniu specjalistów, tworzeniu wieloletnich współprac z pracownikami i wzroście konkurencyjności firmy. W erze pracy zdalnej budowanie EB może się okazać jeszcze łatwiejsze niż wcześniej – Internet daje bowiem szerokie możliwości promocji i komunikacji. Jak skutecznie kształtować pozytywny wizerunek firmy jako pracodawcy w dobie home office?
Employer brandingiem nazywa się budowanie atrakcyjnego wizerunku firmy jako pracodawcy. Mowa o wizerunku w oczach zarówno aktualnych pracowników, jak i kandydatów oraz przyszłych osób zatrudnionych. Skupia się on wokół wszelkiego typu działań, które pomagają tworzyć pozytywną opinię na temat organizacji. Możemy wyróżnić employer branding:
W proces employer brandingu zaangażowany jest nie tylko szef, ale i dział marketingu czy HR-owców. Jeśli należysz do tych ostatnich, odwiedź blog HR – znajdziesz tu wiele cennych informacji.
W obecnej erze home office budowanie pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy nie jest wcale trudne. Narzędzia online znacząco pomagają w docieraniu do potencjalnych kandydatów i podtrzymywaniu dobrej opinii obecnych pracowników.
W dobie pracy zdalnej budowanie employer brandingu – szczególnie zewnętrznego – ułatwić mogą media społecznościowe. Poprzez systematyczną aktywność w najpopularniejszych social mediach firma dostosowuje się do nowoczesnych trendów i daje się poznać kolejnym osobom. Media społecznościowe mogą pomóc również podczas procesu rekrutacyjnego – umieszczenie ogłoszenia o pracę na LinkedIn lub branżowej grupie na Facebooku pomaga dotrzeć do obiecujących kandydatów. Ważne, aby publikowane treści były autentyczne i spójne z wartościami marki. Powinny one ukazywać dane miejsce pracy jako ciekawe, przyjazne i umożliwiające rozwój – wówczas potencjalni kandydaci mogą czuć się zachęceni do wyboru właśnie tej firmy.
Obecnie znaczącą rolę w wewnętrznym employer brandingu odgrywają również ankiety online. Przeprowadzane co jakiś czas wśród pracowników pomagają one poznać ich aktualną opinię oraz odczucia wobec miejsca pracy – a to dla pracodawcy jasna informacja na temat sposobu jego postrzegania przez zatrudnionych. Dzięki formie elektronicznej takie ankiety doskonale zdają egzamin w firmach oferujących pracę zdalną – każdy pracownik może z łatwością odpowiedzieć na kilka pytań niezależnie od tego, czy pracuje w biurze, czy w domu.
Chcąc budować atrakcyjny wizerunek pracodawcy, warto uwzględnić w codziennych działaniach stały kontakt z pracownikami w formie online. Wszelkiego typu elektroniczne komunikatory i platformy do wideokonferencji umożliwiają bieżącą komunikację nawet z osobami, które wykonują swoje obowiązki setki kilometrów dalej. Dzięki regularnej rozmowie z zatrudnionymi na temat ich potrzeb oraz odczuć pracodawca jest postrzegany jako osoba godna zaufania, która szanuje pracowników i dba o ich samopoczucie podczas pracy. O takiej opinii na swój temat marzy chyba każdy przełożony!
Firma oferująca pracownikom benefity od razu wyróżnia się na tle konkurencji. Jeśli dodatkowo umożliwiają one doskonalenie się – nie tylko na obszarze zawodowym – poprawę zdrowia czy rozwój pasji, przyciągają jeszcze większą liczbę kandydatów. Obecnie pożądanym dodatkiem jest m.in. opieka psychologiczna (również online), subskrypcja platform streamingowych czy dostęp do ciekawych kursów internetowych. Wszystkie tego typu benefity są odpowiednie dla pracowników zdalnych. Chcąc wpłynąć na swój wizerunek jako pracodawcy, warto więc rozważyć wprowadzenie do firmy dodatków, które ułatwią pracownikom zachowanie work-life balance.
Chcesz dotrzeć do większej liczby kandydatów i wyróżnić swoją firmę w sieci? Pomóc może Ci w tym reklama display na Pracuj.pl!
Employer branding da się z powodzeniem budować także w dobie pracy zdalnej. Ankiety online, aktywność w social mediach czy stały elektroniczny kontakt z pracownikami umożliwiają przełożonemu kształtowanie pozytywnego wizerunku zarówno w oczach obecnych pracowników, jak i wśród potencjalnych kandydatów.
Zachęcali by głosować na Rafała Trzaskowskiego...
zorro łżesz jak bura suka, nie chlej tyle.
uważny
00:52, 2025-05-30
Zachęcali by głosować na Rafała Trzaskowskiego...
Telewizja przypomniała serial Furioza o bezwzględnych bandytach, o dramatycznych skutkach tego zjawiska. Serial bardzo na czasie zważywszy na pełne tolerancji wypowiedzi polityków (popierających jednego z kandydatów na prezydenta)n.t. kibolskich ustawek. Kibole to nie są kibice, którzy kulturalnie pasjonują się sportem. Kibole to zwykle przygłupy, pełni agresji, okrucieństwa zwolennicy bijatyk, nierzadko z dramatycznymi skutkami,ze śmiercią włącznie.
furioza
00:48, 2025-05-30
Zachęcali by głosować na Rafała Trzaskowskiego...
Czy mógłby ktoś mi pokazać efekty pracy Gromadzkiej dla mieszkańców Ziemii Biłgorajskiej? Jako podatnicy mamy prawo rozliczać tych, których utrzymujemy. Konkretnie, co się zmieniło na lepsze od półtora roku?
Buźka
23:44, 2025-05-29
Ostra wymiana zdań na sesji Rady Miasta. Janusz Rosłan
Niestety obecny pan Burmistrz nie dorównuje nawet w minimalnym stopniu kulturą, wiedzą i elokwencją do byłego burmistrza - pana Rosłana. Zawsze będzie mnie dziwił fakt, że takie osoby jak Pan Gleń mają odwagę kandydować na stanowisko burmistrza.
Milena
23:00, 2025-05-29