Polityka

Zamknij

Dodaj komentarz

Nie będzie łączenia szkół. Radni zdecydowali o wygaszaniu gimnazjów

18:37, 22.02.2017 Aktualizacja: 06:48, 07.10.2025
78 Nie będzie łączenia szkół. Radni zdecydowali o wygaszaniu gimnazjów
Podczas lutowej sesji Rady Miasta Biłgoraj radni podjęli zaproponowaną przez Burmistrza Miasta Biłgoraj uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego wprowadzonego ustawą prawo oświatowe. Uchwała zgłoszona przez opozycje w RM odpadła.

Zgłoszony przez Burmistrza projekt uchwały, a poparty przez radnych Mirosława Tujaka, Mariana Klecha, Jarosława Bondyry, Jana Skroka, Benedykta Miszkina, Ireny Polak, Marka Kopacza, Reginy Rogowskiej i Antoniego Kucharskiego, zakłada wygaszanie gimnazjów. Przeciw tej uchwale głosowali radni Jan Tocham, Andrzej Łęcki, Renata Socha, Tomasz Grabias, Janusz Wójcik, Marcin Mura i Bogdan Kręt. Od głosu wstrzymał sie radny Tomasz Bednarz. O tym, że debata nad kształtem oświaty jest niezwykle emocjonująca i opiera się na ścieraniu argumentów pisaliśmy m. in. w artykule Emocji ciąg dalszy, kolejna odsłona dyskusji nad biłgorajską oświatą, czy Debaty na reformą oświaty w Biłgoraju kolejna odsłona. Ciekawa mogłaby być stacja w Radzie, gdyby w sesji uczestniczyli radni Grzegorz Bedoński, Mirosław Lipiński, Jan Rybak i Paweł Kudzia, będący w opozycji do większościowej koalicji w Radzie Miasta. gdyby tylko dwóch z nich zagłosowało przeciw uchwale zgłoszonej przez Burmistrza, nie zostałaby ona podjęta.



Z obrad Komisji Oświaty, która odbyła się 21 lutego wynikało, że do porządku obrad sesji rady Miasta Biłgoraj planowanej na 22 lutego br. zostanie zgłoszona do porządku obrad Uchwała opozycji w radzie Miasta Biłgoraj w przedmiocie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego wprowadzonego ustawą prawo oświatowe, która zakładała przyjęcia łączenia szkół podstawowych i gimnazjów w zespoły. Jednak tuż przed sesją zwołane zostało specjalne posiedzenie Komisji Oświaty, które zakładało zaopiniowanie zgłoszonego przez Burmistrza projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego wprowadzonego ustawą prawo oświatowe zakładającego wygaszanie gimnazjów. O poszerzenie porządku obrad o te dwa projekty zgłosił Janusz Rosłan. Burmistrz przedstawił także założenia obu projektów, a w punkcie Informacja o pracy Burmistrza Miasta Biłgoraj od dnia 21 grudnia 2016 roku do 21 lutego 2017 roku omówił podjęte przez władze Miasta i dyrektorów szkół działania w dostosowaniu sieci publiczny ośmioletnich szkół i gimnazjów d obowiązujących przepisów.



-Panie Przewodniczący, Panie Burmistrzu, szanowni radni, to szczególnie do was koledzy i koleżanki radni zwracam się z prośba o poparcie wniosku o rozszerzenie porządku obrad o punkt związany z ustaleniem sieci szkół. Proszę w imieniu przybyłych rodziców i nauczycieli o umożliwienie dyskusji na temat wyboru koncepcji likwidacji gimnazjów. ustawodawca owszem likiwduje gimnazja, ale sposób likwidacji pozostawia radzie Miasta. to czy gimnazjum zostanie wygaszone jako samodzielna szkoła, czy jako włączone do szkoły podstawowej należy do kompetencji rady Miasta. Będąc na obradach Komisji Oświaty słyszałem uzasadnione objawy rodziców uczniów, pracowników szkół. Dostrzegłem wiele zalet i argumentów za włączeniem gimnazjów do szkół podstawowych (jako zespoły szkół - przyp. Red.). Pytania rodziców i radnych o zalety samodzielnego wygaszania gimnazjów pozostały bez odpowiedzi. Sam również nie znajduję argentów za samodzielnym wygaszaniem. Szczególnie tracą na tym uczniowie, zaburzony zostaje proces wychowania i nauczania - przekonywał Janusz Wójcik.



Ostatecznie radni wyrazili zgodę na poszerzenie porządku obrad sesji o punt przewidujący głosowanie nad uchwałami o dostosowaniu sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego wprowadzonego ustawą prawo oświatowe - zgłoszonym przez Burmistrza Janusza Rosłan (wygaszanie gimnazjów) i radnego Jana Tochman na Komisji Oświaty (łączenie szkół w zespoły. Na początku dyskusji o przyszłości biłgorajskiej oświaty przewodniczący rady Miasta Biłgoraj Marina Klecha oddał głos dyrektorom szkół. W dyskusji czynny udział wzięli dyrektory Marian Kurzyna (Szkoła Podstawowa Nr 1), Teresa Bogdanowicz - Bordzań (Szkoła Podstawowa Nr 5) i Małgorzata Wójcik (Gimnazjum nr 2). Generalnie w całej dyskusji nad przyszłością oświaty w Biłgoraju głos zabierali tylko radni związani z opozycja co do proponowanych rozwiązań odnośnie oświaty, bo radni Tomasz Grabias, Marcin Mura czy Janusz Wójcik są - przynajmniej oficjalnie  - w koalicji rządzącej w Radzie Miasta Biłgoraj. Za połączeniem szkół w zespoły opowiedział się także - obecny na sesji - Grzegorz Gobrzyński, który wypowiadał się w imieniu Związku Nauczycielstwa Polskiego.



Podczas całej, ponad 2 godzinnej debaty, podkreślano, że w najbliższych dwóch latach nie ma zagrożenia w postaci zwolnień nauczycieli.Niewiadoma jest rok szkolny 2019/2020, w którym odejdą dwa roczniki, uczniowie klas III wygaszanych gimnazjów i uczniowie klas VIII szkół podstawowych. -O dostosowaniu sieci szkół rozmawialiśmy w ostatnich miesiącach, dzisiejsza dyskusje traktuje jako dopełnienie i zwieńczenie tego co wyraziła m. in. Rada Pedagogiczna mojej szkoły. Z pełnym szacunkiem podchodzimy do koleżanek i kolegów z innych szkół. Jeśli by rekrutacja w Szkole Podstawowej Nr 1 układała się wg. założonego przeze mnie harmonogramu to w pierwszych dwóch latach szkolnych 2017/2018 i 2018/2019 licząc Szkołę Podstawową nr 1 i Gimnazjum Nr 1 było by 54 oddziały. Wspólnie z dyrektorem Gimnazjum nr 1 spędziliśmy wiele godzin by rozpisać szczegółowo nie tylko każdy z najbliższych 3 lat szkolnych ale 5 lat szkolnych. W ocenie mojej Rady byłoby samodzielne funkcjonowanie tych dwóch szkół, w pierwszym roku do przejęcia przez Szkołę Podstawową było by do przejęcia 11 osób, w drugim roku 7 - 8 osób, a w 3 roku wszystkich pozostałych. Mówię o nauczycielach, którzy są ujęci w ramowym planie nauczania, w siatce godzin obowiązkowych. taki scenariusz pozwoli reagować w międzyczasie na zmiany prawne jakie by się pojawiały - mówił Marian Kurzyna. Dyrektor "Jedynki" mówił także, że to dałoby czas nauczycielom nauczania początkowego na doskonalenie zawodowe.



Radna Renata Socha pytała co takiego jest złego w łączeniu Szkoły podstawowej Nr 1 i Gimnazjum Nr 1. -Czy te wszystkie procesy, o których Pan mówił będą zaburzone, jakie są negatywne przesłanki do łączenia szkół? Ja myślę, że Pan dyrektor jako znakomity organizator i zarządca szkoły z sukcesami mógłby otworzyć swoje skrzydła i pod te skrzydła przyjąć nauczycieli i uczniów i zarządzać tymi wszytki zasobami, żeby przez tą złą reformę "dobrej zmiany" przejść - mówiła radna Socha. -Ja wyrażam stanowisko mojej rady pedagogicznej i to co powiedziałem że my w tym stopniowym przechodzeniu przejmiemy wszystkich nauczycieli i mam nadzieję, że to zasilanie na poziomie klas "0" i klas I będzie takie. Tutaj - że tak powiem - krzywda żadnemu z dotychczas pracujących nauczycieli się nie przydarzy. Natomiast ten ewolucyjny tryb pozwoli nam spokojnie do tego wszystkiego dochodzić. Jeżeli chodzi o tryb, to decyzja mojej rady jest tak by był to ten tryb ewolucyjny (wygaszanie gimnazjów) z położeniem na moje barki odpowiedzialności za zatrudnianie nauczycieli z gimnazjum - odpowiadał Kurzyna.

Decyzję swojej rady Pedagogicznej wyjaśniała dyrektor Szkoły podstawowej Nr 5 w Biłgoraju Teresa Bogdanowicz - Bordzań. -Reprezentuję rade Pedagogiczna Szkoły Podstawowej Nr 5. Rada na swym posiedzeniu podjęła decyzje aby szkoła funkcjonowała samodzielnie, żeby miała możliwość spokojnego wdrażania reformy. Przed nami wiele wyzwań, w tym nowa podstawa programowa. Potrzebujemy na to spokoju i czasu i się przygotować. Każdy z pedagogów wie, że najważniejszym zadaniem nauczyciela jest pochwalnie się nad uczniami. Rada Pedagogiczna zobowiązała mnie do tego aby zatrudniać nauczycieli z Gimnazjum Nr 2 . Stopniowe wdrażanie reformy, za którym opowiedziała się moja rada Pedagogiczna pozwoli nam także zatroszczyć się o nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego. Jeśli chodzi o nauczycieli Gimnazjum Nr 2 to ja deklarowała, deklaruje i będę robić wszystko żeby zatrudnić każdego o ile będę mogła. Wszystko zależy od liczby godzin i liczby etatów - mówiła dyrektorka "Piątki".



Do połączenia szkół przekonywał radny Jan Tochman, mówiąc, że to będzie z korzyścią dla uczniów i nauczycieli. O nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego i kwestie podnoszenia przez nich kwalifikacji pytał radny Marcin Mura. Swymi obawami co do przyszłości kształcenia uczniów i funkcjonowania szkoły dzieliła się dyrektor "Batorego" Małgorzata Wójcik. Dyrektor Gimnazjum Nr 2 przytaczała także argumenty za połączeniem szkół, w tym argumenty związane z dydaktyką i nauczaniem oraz wychowywaniem młodzieży, a także argumenty finansowe, przedstawiając wyliczenia, co do ewentualnych oszczędności jakie niesie za sobą połączanie Szkoły Podstawowej Nr 5 z Gimnazjum Nr 2 w jeden zespół i w ten sposób przetrwać okres przejściowy, tj. wygaszania gimnazjum i dochodzenia do 8-klasowej szkoły podstawowej.



-Chciałem zwrócić uwagę, że do tej pory nie usłyszałem argentów z wygaszaniem gimnazjów bez ich włączenia do zespołów szkół. Byłem na wszystkich posiedzeniach Komisji Oświaty w tym temacie odbytych i tam również mimo wielu opinia i pytań tych danych nie uzyskałem. Mogę za to przytoczyć przesłanki za połączeniem szkół. Po pierwsze kontynuacja pracy dydaktyczno - wychowawczej w sposób stabilny dla ucznia bez zmiany wychowawców i nauczycieli. Po drugie jako członek Komisji Budżetu jestem przekonany, że włączenie gimnazjum do szkoły podstawowej przyniesie realne oszczędności, o których mówiła m. in. Pani dyrektor, które można byłoby przeznaczyć np. na zajęcia dodatkowe. Po trzecie, skoro wiadomo, że przez najbliższe dwa lata liczba godzin dydaktycznych pozwala na zatrudnienie wszystkich nauczycieli to takie rozwiązanie jak włączenie gimnazjum do szkoły podstawowej zapewni poczucie bezpieczeństwa pracowników i pozwoli skupić się na nauczaniu - podkreślał radny Janusz Wójcik.



W dyskusji udział wzięli także radni Tomasz Grabias i Andrzej Łęcki. Ten ostatni przed Radą Miasta Biłgoraj przypomniał argumentację za łączeniem szkół w zespoły, którą przedstawił na Komisji Oświaty w dniu 21 lutego br. (więcej w artykule Chodzi o to, by to rozsądnie rozwiązać (AUDIO)). -Szanowni Państwo, jeśli ktoś dobrze obserwował ten cały proces od stycznia do dziś, to zauważył że nie było dużego zaangażowania z mojej strony, całkowita dowolność w podejmowaniu decyzji pozostawiłem dyrektorom, by było najwięcej spotkań, jak najwięcej demokracji. Ja swoje stanowisko na temat wizji oświaty w Biłgoraju przedstawiłem kilka lat temu i w moim to co proponowałem Radzie Miasta wówczas było najrozsądniejszym dla uczniów i dla Miasta. Postanowiłem że więcej nie będę się angażował w sprawy reformowania oświaty, zrobił to za mnie rząd Prawa i Sprawiedliwości podejmując decyzję o zmianie systemu oświaty i w związku z tym mamy dziś te dyskusje. Nie ma żadnego powodu podważać decyzje Rad Pedagogicznych Szkoły podstawowej Nr 1 i Szkoły Podstawowej Nr 5 i Gimnazjum Nr 2. W moim przekonaniu obydwa rozwiązania, czy to połączenia szkół, czy to pozostawienia gimnazjów do wygaszenia nie stanowi dla ucznia, który jest w tym systemie najważniejszy żadnej różnicy - podsumował dyskusję Janusz Rosłan.

/bilgoraj.com.pl/

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (78)

bserwatorbserwator

0 0

Nauczyciele nauczycielom zgotowali ten los.
Bondyra, Klecha,Lipiński i Kudzia WSTYD.
Nigdy więcej w Radzie.

Pozostaje tylko negatywna opinia związków (a to wydaje się pewne) oraz Kuratora.

19:05, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Slusznie zrobili, zapewnienia Burmistrza i Dyrektorów moim zdaniem wystarczą, nikt nie musi się bać

19:12, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

to Rosłan przedstawito Rosłan przedstawi

0 0

Ta zaproponowana przez burmistrza określa sieć szkół podstawowych i szkół gimnazjalnych w następującym kształcie - sieć publicznych szkół podstawowych tworzyć będą: Szkoła Podstawowa Nr 1, Szkoła Podstawowa Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi, Szkoła Podstawowa Nr 4 oraz Szkoła Podstawowa Nr 5, sieć szkół gimnazjalnych tworzyć będą natomiast: Gimnazjum Nr 1, Gimnazjum Nr 2 oraz Gimnazjum Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi.


Nad projektem uchwały zgłoszonej przez burmistrza 9 radnych zagłosowało za, 7 było przeciw, 1 osoba wstrzymała się od głosu. Oznacza to, że nie będzie łączenia szkół.

19:16, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

odziękujcie PiSowi iodziękujcie PiSowi i

0 0

czegoś nie rozumiem PiS nakazał likwidację gimnazjów i wszystko w temacie ,nad czym tu dyskutować? Skoro mają być zlikwidowane to należy zlikwidować a nie opowiadać bajki. Te dyskusje to płacz nad rozlanym mlekiem ,jak ktoś chciał pis-u to dzisiaj ma to co wybrał. Śmieszy mnie działanie opozycji również pisowskiej głosującej przeciwko temu co ich koledzy wprowadzają ale jak wiadomo od dzisiaj są PANY i naród

19:17, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

osłan ostatnia kadenosłan ostatnia kaden

0 0

19:19, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

elferelfer

0 0

No i bardzo rozsądnie. Pierwszy raz zgadzam się z burmistrzem.

19:57, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

 co założymy się co założymy się

0 0

że nie ostatnia !!!chyba że ordynacja się zmieni o ile rasa panów zdąży je zmienić za nim naród obali rasę panów

19:57, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ni zlikwidowali gimnni zlikwidowali gimn

0 0

Zgłoszony przez Burmistrza projekt uchwały, a poparty przez radnych Mirosława Tujaka, Mariana Klechy, Jarosława Bondyry, Jana Skroka, Benedykta Miszkina, Ireny Polak, Marka Kopacza, Reginy Rogowskiej i Antoniego Kucharskiego.

19:58, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Bzdurny wpis. Nie oni tylko PiS

20:04, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

zyli nie będzie gimnzyli nie będzie gimn

0 0

20:12, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

elferelfer

0 0

Nie, nie, nie chciałbym czekać na taka sposobność następnych 4 kadencji

20:15, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

zzzz

0 0

Ustawa poszła z góry, radni zagłosowali jak rząd nakazał . Wójcik bardziej się boi o żone a nie o dzieci sprzedawczyk razem z Grabiasem i Murą.

20:26, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

artaarta

0 0

radni ktorzy glosowali za wygaszaniem niech przedstawia argumenty na nastepnej sesji dlaczego tak zrobili !!!!!!!!???? niech radni ktorzy glosowali za laczeniem zglosza taki wniosek !

20:30, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

o zzz (2017-02-22 20o zzz (2017-02-22 20

0 0

Radni Fundacji XXI tak mają, w poprzedniej kadencji też się zbiesili

20:43, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

zaza

0 0

Bardzo dobra decyzja. Zgadzam się z wypowiedzią burmistrza.

20:53, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Jakby byla zla to przyszliby nauczyciele z innych szkol protestowac, a byli tylko z Batorego

20:54, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

To radny Wojcik ma zone w Gimnazjum?

21:07, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

hh

0 0

Wreszcie Rosłan przestał kryć się za radnymi, że to nie on podejmuje decyzje. No cóż, jak powiedział Kurzyna, takie ewolucyjne zmiany dadzą czas na przekwalifikowanie się pedagogów, czyli nauczyciele nauczania początkowego dokształcą się, aby mogli uczyć w ostatnich klasach chemii i fizyki, a nauczyciele z gimnazjum przekwalifikują się do pracy w innych zawodach. Winnym będzie oczywiście rząd, który co prawda zalecał łączenie szkół, ale kto o tym będzie pamiętał.

23:49, 22.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Jaki to będzie poziom kształcenia dzieci jak z nauczycieli klas 1-3 chcecie robić chemików i fizyków. Rosłan dzisiaj pokazał gdzie ma nauczycieli i ich rodziny.

00:56, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

o poniżejo poniżej

0 0

O czym ty bredzisz?

05:56, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

icie piany i politycicie piany i polityc

0 0

i tyle

07:53, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ieszkaniec Biłgorajaieszkaniec Biłgoraja

0 0

Radny Wójcik powinien się poważnie zastanowić nad dalszym wspieraniem koalicji w mieście. Widać, że rządy tego pozera przyniosły Biłgorajowi stagnację i ucieczkę młodych.

08:46, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

awiedziony wyborcaawiedziony wyborca

0 0

Jako rodzic dziecka z gimnazjum nr 2 jestem wstrząśnięta podejściem PEDAGOGÓW: Burmistrza, Przewodniczącego, Pana Bondyry, Pana Kudzi i Lipińskiego do swoich koleżanek po fachu i dzieci dla których powinni być przykładem.....
Pan Burmistrz nie wymienił żadnej zalety swojej uchwały, tylko w bardzo nieelegancki sposób odnosił się do Pani Dyrektor z Gimnazjum nr 2 i do nas rodziców, że wygaśnięcie gimnazjum nie wpłynie na jego funkcjonowanie....
W wyborach zawsze ja i moja rodzina głosowaliśmy na Pan i Pana Radnych ale teraz przekonałam się że to był wielki błąd....
Po połączeniu gimnazjum nr 2 ze szkołą nr 5: oszczędności dla miasta, stabilna praca nauczycieli i DOBRO UCZNIA o którym wszyscy i Burmistrz pedagog zapomniał!!!.
Pani Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 kompletny brak profesjonalizmu i argumentów......
Nigdy więcej nie zagłosuję na tych radnych, którzy pokazali w jaki sposób załatwiają nasze bardzo ważne sprawy liczą się tylko układy a nie dobro mieszkańców miasta .
Panie radny Bednarz - wstyd, wstyd - czy Pan chociaż wie dlaczego Pan się wstrzymał....
Ja, moja rodzina i znajomi będziemy o tym pamiętać w nadchodzących wyborach!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

09:09, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

rogi wyborcorogi wyborco

0 0

gdyby PiS na zrobiło komunistycznego przewrotu nie miał byś problemu. Idź do rasy Ludzkich PANÓW ze skargą.

09:24, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

o po niżej o po niżej

0 0

Skoro PIS zrobił złą ustawę to nie znaczy, że przez nas wybrani radni i Burmistrz mają też szkodzić naszym dzieciom, przecież mogli to rozwiązać w mądry i dobry sposób dla wszystkich... a postąpili jak PIS bo teraz MY, a dobro dzieci nie jest ważne.......

09:46, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

PIS ZLIKWIDOWALO GIMNAZJA I NIC ICH NIE PRZYWROCI, TRZEBA SIE Z TYM POGODZIC

09:53, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

o poprzednika ..czy o poprzednika ..czy

0 0

kupę pod drzwiami , to byś poszedł do niego i poprosił o papier toaletowy

09:55, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

elfer do poniżejelfer do poniżej

0 0

Człowieku, do poniżej pisze się łącznie, a nie "do po niżej" jak w twoim wydaniu.
Ale to nic, nieznajomość ortografii nie jest twoim największy grzechem.
Dużo gorsze jest to, ze masz problemy z logicznym myśleniem.
Reforma Oświaty przygotowana przez Prawo i Sprawiedliwość jest potrzebna dla uczniów, nauczycieli i całego naszego systemu oświaty.
Reforma ta przygotowana została doskonale, żeby nie powiedzieć perfekcyjnie.
To mówię ci ja - Belfer z 30 letnim stażem w zawodzie.
Pozdrawiam

10:02, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Nie, ale trzeba troche pokory, skoro system edukacyjny sie zmienia to trzeba sie z tym pogodzic, a moim zdaniem efukavja dzieci na tym zyska

10:05, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

nterianteria

0 0

10:06, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Przepraszam za blad edukacja - takze ten system bedzie lepszy

10:07, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ndrzej ndrzej

0 0

Zrozumcie trzeba zmienić Rosłana i jego radnych, kierowników, dyrektorów. Miasto nasze potrzebuje zmian i ludzi myślących. Wybieracie a potem narzekacie. Ludzie związani z Rosłanem nie powinni rządzić miastem ani on sam.

10:09, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

nny belfernny belfer

0 0

Reforma edukacji opracowana i wdrazana przez PiS naprawia to co przez ostatnie 8 lat nie-rzadu Platformy Obywatelskiej spie***ły trzy ministry z PO czyli Szumilas, Hall i Kluzikowa

10:12, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Boże, broń moje dzieci przed takim Belfrem, który nie dba o dobro dzieci!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

10:15, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ekarz do poniżejekarz do poniżej

0 0

przestań histeryzować, weź tę różową tabletke

10:20, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Ty weź niebieską

10:25, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

rzecieżrzecież

0 0

Ustawodawca wyraźnie wskazał że należy łączyć podstawówki i gimnazja. Wygaszanie zachował dla kilkudziesięcio klasowych gimnazjów a nie dla 4 klas. Dlaczego w naszym mieście zawsze przyjmuje się skrajne rozwiązania.????

10:41, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

stawodawca wskazał, stawodawca wskazał,

0 0

1. zamiana gimnazjum w szkołę średnią.
2. zamiana gimnazjum w szkołę podstawową
3. połączenie gimnazjum ze szkołą podstawową.
4. wygaszenie gimnazjum
i to samorządy same decydują, który wariant jest dla nich najlepszy

10:54, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Prawdę mówiąc argumenty w dyskusji, że taki czy inne rozwiązania odbiją się na uczniach, wydają się bezzasadne. Tu raczej chodzi o nauczycieli obawiających się utraty pracy. Demografia niestety spadkowa, więc w przyszłości będzie mniej uczniów, zatem i mniej zatrudnionych nauczycieli. Na plus należy zaliczyć pełną empatii wypowiedź p. dyrektora Kutrzyny. I na pewno ma rację uważając, że w sytuacji gdy trzeba będzie ograniczyć zatrudnienie ( bo mniej uczniów itd. ) to należy wysłać na emeryturę nauczycieli z uprawnieniami emerytalnymi, a nie młodszych, którzy takich uprawnień nie mają.
Większość radnych na sesji zagłosowała za wariantem "wygaszania", zatem nadal będzie się utrzymywać dwie dyrekcje w tym samym budynku, tj. szkoły podstawowej nr 5 i gimnazjum nr 2.
Na pozytywną ocenę zasługuje zespół szkół czyli dawna "trójka" , gdzie jest jedna dyrekcja i administracja.
Na sesji jeden z radnych najpierw przepraszając burmistrza,usiłował wyjaśnić zasadność taczki ( rzekomo jako symbolu) gdy przed laty brał udział w pikiecie przed UM. Po czym zagroził burmistrzowi "trumienką" - w obronie "czwórki" , jeśli pojawiłaby się próby likwidacji tej szkoły. Tego rodzaju groźby , ze słowem "trumienka" wydają świadectwo o tym radnym.
Radni muszą pamiętać o kulturze słowa.

11:05, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

do ~th Twoja wypowiedź jedynie jest słuszna, reszta to bicie piany.
Na sesji przecież nikt tego nie powie. Decyzja podjęta przez radę przeczy logice.

11:22, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

becnabecna

0 0

Radny Tomasz o którym piszesz znany jest z lansu i działań pod publiczkę.
Wtedy z tą taczka pojawił się godzinę po tym jak szkoła czwórka została uratowana przez innych.
Tym razem też chyba chodziło o rozgłos i hucpę, a nie o osiągnięcie jakiegoś konkretnego celu.

11:25, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ylko idiota może nabylko idiota może nab

0 0

Jeśli PIS-dusiom zależałoby na edukacji i rozwoju dzieci, to reforma powinna wyglądać tak:

- 8 - godzinny dzień pracy nauczyciela;
CZY NIE JEST TO SPRAWIEDLIWE WOBEC INNYCH GRUP ZAWODOWYCH ?

- w kalsie na trzydziestu uczniów proponuję nauczyciela prowadzącego i nauczyciela pomocnika
CZY NIE WPŁYNIE TO NA PODWYŻSZENIE JAKOŚCI EDUKAJI I DA SZANSE NA ZATRUDNIENIU NOWYCH NAUCZYCIELI?

- codzienny plan lekcji dziecka powinien być wypełniony od 8 - 15
CZY NIE ROZWIĄŻE TO PROBLEMU PRACUJĄCYCH RODZICÓW Z ZAPROWADZANIEM I ODBIERANIEM DZIECI ?

- wszystkie pomoce edukacyjne książki, zeszyty, przybory itc. bezpłatnie
CZY NIE WNIESIE TO MEGA OSZCZĘDNOŚCI W RODZINNYCH BUDŻETACH ?

- od 5 roku życia rozpoczynać edukację dzieci
JEDYNIE WTEDY DOGONIMY EUROPĘ, W KTÓREJ JAK NA RAZIE PREZENTUJEMY EDUKACYJĘ ŚREDNIOWIECZA.

TAK JEST W EUROPIE I JEST TO NORMA, NIKT NIE MÓWI, ŻE JEST TO DOBRA ZMIANA, REFORMA ITD. PO PROSTU TO SIĘ DZIECIAKOM NALEŻY.

11:42, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ww

0 0

do ~tylko idiota może nabrać się na pseudo reformę
Aby pisać jak jest w Europie to trzeba tam być.
Wielu nauczycieli albo wszyscy chcieliby 8 godzinny dzień pracy, a nie 12 a na wycieczkach 24 godzinny.
Po co się wypowiadać jak nie ma się zielonego pojęcia i patrzy się tylko na własne dupsko (codzienny plan lekcji dziecka powinien być wypełniony od 8 - 15)

12:00, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

sertywni radnisertywni radni

0 0

Mam duży szacun do Pana Tomasza Bednarza, nie siedzi jak 80% radnych cichutko, tylko żeby się nie narazić wyborcom. Również Pani Socha zaimponowała mi swoją postawą, jestem z innego okręgu wyborczego niż w/w radni, ale chapeau bas dla nich, bo w moim okręgu jest oferma życiowa, która nie potrafi jasno przedstawić interpelacji. Już pogodziłem się z tym, że mamy 4 lata w plecy.

12:13, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Dobrze ze gimnazja odchodza w przeszlosc

12:17, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

S zanowni Państwo, jeśli ktoś dobrze obserwował ten cały proces od stycznia do dziś, to zauważył że nie było dużego zaangażowania z mojej strony, całkowita dowolność w podejmowaniu decyzji pozostawiłem dyrektorom, by było najwięcej spotkań, jak najwięcej demokracji. Ja swoje stanowisko na temat wizji oświaty w Biłgoraju przedstawiłem kilka lat temu i w moim to co proponowałem Radzie Miasta wówczas było najrozsądniejszym dla uczniów i dla Miasta. Postanowiłem że więcej nie będę się angażował w sprawy reformowania oświaty, zrobił to za mnie rząd Prawa i Sprawiedliwości podejmując decyzję o zmianie systemu oświaty i w związku z tym mamy dziś te dyskusje. Nie ma żadnego powodu podważać decyzje Rad Pedagogicznych Szkoły podstawowej Nr 1 i Szkoły Podstawowej Nr 5 i Gimnazjum Nr 2. W moim przekonaniu obydwa rozwiązania, czy to połączenia szkół, czy to pozostawienia gimnazjów do wygaszenia nie stanowi dla ucznia, który jest w tym systemie najważniejszy żadnej różnicy - podsumował dyskusję Janusz Rosłan.

12:25, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

A czym ten Tomasz Bednarz wykazał się bo jakoś nie zauważyłem, tym że nie chciało mu się podnieść ręki Pani Socha owszem wykazuje się ....

12:27, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

iłgorajakiłgorajak

0 0

Pytam się aktorów tego show.
DLA KOGO BYŁA TA REWIA?

13:46, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

biektywnie biektywnie

0 0

Bednarz to słaby radny, lanse robi ale boi się podejmować decyzji. Jedna kadencja i do zmiany.

14:32, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

arek arek

0 0

Specyfika Biłgoraja jak ktoś działa to jedna kadecja i do zmiany żekl obiektywnie moj przedmówca, to jak obiektywnie czy logicznie wytłumaczyć ewenement Tujaka i Iwanca nie robić nic przez cztery kadencje.

15:16, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

oleżankaoleżanka

0 0

A radny Bednarz wykazał się tym że próbował przekonać swoich kolegów aby połączyć sp.5. i gimnazjum nr 2 i jeśli to prawda to wielki szacunek. Nie udało się. Ja osobiście byłam za łączeniem.

17:50, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Wszystkim nie dogodzi, reforma to polecenie odgórne, wg koncepcji PiS.

17:54, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

tanisław polskitanisław polski

0 0

bednarz .porażka porazka 3 razy tak

20:12, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

aria aria

0 0

bednarz do wymiany .takiego jeszcze nie było słoma z butów

20:16, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ateuszateusz

0 0

Burmistrz Rosłan boi się kadencyjnosci i boi się nowego rozdania

20:22, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

atarzynaatarzyna

0 0

rosłanka
Jestem pracownicą um ale rósłan to dyktator na maxa.

20:25, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ylko idiota może nabylko idiota może nab

0 0

Widzisz otóż przebywanie za granicą jest moją codziennośćą, dlatego też dzielę się doświadczeniami, a nie teorią. Nauczyciele w Polsce to święte krowy i dlatego mi ich nie żal, wieczne myślenie o sobie jako o kimś szczególnym i nie do zastąpienia. Do roboty matoły!! Głosujcie na PISdusiów, a później narzekajcie. Oto otwiera się perespektywa przed nauczycielami, do tej pory egzaminowali dzieciaki, a teraz sami będą mieli egzamin życia, jak znaleźć nową pracę ;-). Powodzenia.
Trywializm trzech szkół polega na tym, że zacni patroni ks. Wyszyński, ks. Twardowski, Św. Jadwiga są tylko szyldem marketingowym. Ludzie spod tych szyldów gotowi są pozagryzać się, by tylko przetrwać. Nieudolna, bezsensowna i przeprowadzana przez średniowieczne kadry reforma jest drogą donikąd.

21:26, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ww

0 0

do tylko idiota może nabrać się na pseudo reformę do ww
Że tak zapytam ile ty człowieczku masz lat, że kogoś nazywasz matołem. Po twoim (celowo z małej litery) komentarzu widać dlaczego przebywanie za granicą jest twoją codziennością. Jednak napewno nie masz pojęcia o oświacie i w Polsce i zagranicą.

22:20, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

akie to piękne rok 1akie to piękne rok 1

0 0

22:38, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

akie to piękne rok 1akie to piękne rok 1

0 0

powołując do życia gimnazja - towarzyszą temu wielkie protesty nauczycieli ( oczywiście tyle warte co sami protestujący nauczyciele) ale podręczniki drukują wydawnictwa bezpośrednio związane z .... AWS . Dzisiaj Komunistyczny PiS wprowadza reformę szkolnictwa czyli powraca do komuszego systemu nauczania co powoduje protesty kogo ? tych samych nauczycieli co w końcu lat 90-tych protestowali przeciwko prawicowemu AWS i oczywiście podręczniki będą drukowały wydawnictwa związane ściśle z ... PiS czyli wracamy do starych komunistycznych przyzwyczajeń z tą różnicą że kiedyś na świadectwach były pieczęcie z napisem PRL - Polska Rzeczpospolita Ludowa a teraz będą pieczęcie z napisem PiS - Pobożność Istotą Socjalizmu

22:53, 23.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

enekenek

0 0

Panie burmistrzu jakiś czas temu szukał Pan oszczędności dla budżetu miasta w likwidacji szkół i zakładam takowe Pan uzyskał. Teraz sprawa wydawała się być o niebo łatwiejsza i oczywista a Pan działa wbrew logice. Utrzymywanie dwóch dyrekcji jest kosztowne zostawienie nauczycieli samym sobie na tak zwane pożarcie jest nie etyczne. A Pan jednak to przyklepał. Tłumaczenie, że to nie ja decyduję tylko radni mając większość w radzie miasta jest zabawne tak jak zabawna jest nie obecność radnego Lipińskiego który pracuje w szkole nr 1 . Polityka to jest szambo !!!!

01:25, 24.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

A etyczne jest laczenie na sile jak 5, gimnazjum nr 1 i jedynka tego nie chca?

02:41, 24.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

AŻNEAŻNE

0 0

BITWA PRZEGRANA WOJNA NIE
TO NIE JEST UCHWAŁA DOTYCZĄCA SIECI SZKÓŁ TO JEST PROJEKT, KTÓRY TRAFI DO ZAOPINIOWANIA PRZEZ: ZZ (100% negatywne z mocnym uzasadnieniem) ORAZ do Lubelskiego Kuratora Oświaty którego OPINIA BĘDZIE WIĄŻĄCA.
TO DOPIERO NA NASTĘPNEJ SESJI (MARZEC) ZOSTANIE PODJĘTA UCHWAŁA.
ZWOLNIENIE I NIEOBECNOŚCI SIĘ SKOŃCZĄ I PROJEKT UCHWAŁY ZMIENI SWOJĄ TREŚĆ...A MOŻE I CI RADNI KTÓRZY BEZ SŁOWA GŁOSUJĄ ZACZNĄ DECYDOWAĆ SAMI A NIE TAK JAK IM KTOŚ ...
JESTEM O TYM PRZEKONANY

07:49, 24.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

IC SIĘ NIE ZMIENI DOIC SIĘ NIE ZMIENI DO

0 0

TO JEST DOBRE ROZWIĄZANIE I POTRAKTUJ TEN WERDYKT JAKO PRÓBĘ PRZED SESJĄ MARCOWĄ

08:11, 24.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

no 7no 7

0 0

ilość oszołomów jest ograniczona
dotyczy to każdego środowiska

08:15, 24.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

 może jednak? może jednak?

0 0

Kurator może wydać opinię:

1) pozytywną – wtedy organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może podjąć ostateczną uchwałę w sprawie dostosowania sieci szkół do nowego ustroju szkolnego;

2) negatywną – wtedy podjęcie przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego ostatecznej uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół do nowego ustroju szkolnego będzie naruszeniem prawa i będzie podlegało nadzorowi wojewody;

3) pozytywną „warunkową” – kurator w opinii wskazuje zmiany, które samorząd powinien uwzględnić w uchwale ostatecznej. Jeżeli samorząd uwzględni zmiany wskazane przez kuratora w opinii, przyjmuje się, że uchwała uzyskała pozytywną opinię, jeżeli natomiast nie uwzględni – przyjmuje się, że uchwała otrzymała negatywną opinię, co wywołuje konsekwencje opisane w pkt 2.

Opinia wydana przez kuratora jest wiążąca i nie służy na nią zażalenie.

09:03, 24.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

zatem ostatecznie zależy to od kuratora

09:52, 24.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

zaza

0 0

Dlaczego jest taki atak na decyzje która zapadła i skąd ta nagonka na radnych ze opowiadają się przeciw nauczycielom????? SKORO trzy szkoły , nauczyciele w nich pracujący i rodzice dzieci opowiedzieli się przeciw łączeniu szkol??? Proszę nie wypowiadać się ironicznie ze nauczyciele ,,dziękują" i ze miasto opowiedziało sie przeciw nim. To nieprawda bo tylko nauczyciele z gimnazjum Batorego sa niezadowoleni czyli 18 osób. To nie w porządku wypowiadać się w imieniu wszystkich nauczycieli. I najważniejsze - tu nie ma wygranych !!! to reforma zmusza ludzi do przeprowadzenia tych zmian i nie można mieć za złe radnym ze maja własne zdanie lub ze opowiedzieli sie za większością nauczycieli których dotyczył ten spor.

17:44, 24.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Z tego wynika wielokrotna przewaga liczbowa nauczycieli zadowolonych z nie łączenia nad niezadowolonymi z decyzji RM o wygaszaniu. I kropka.

18:08, 24.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

rzeciwnikrzeciwnik

0 0

Cieszę się są poważne błędy w uchwale.
Cała rzesza prawników, doświadczeni inspektorzy, radni, dyrektorzy, urzędnicy opłacani z pieniędzy podatników i takie błędy zresztą kolejne w oświacie.
To tylko skromne info dla mieszkańców

19:42, 24.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

zabawne strasznie jak nie taczką, to grożenie trumienką i te brednie o rzekomych błędach

19:46, 24.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

lexlex

0 0

A gdzie jest radny Rybak <

20:58, 24.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ranioranio

0 0

Rada liczy 21 radnych a 9 radnych zdecydowało o ważności uchwały, tj 42 procent radnych a pozostałe 58 procent ? Widać i słychać gry wśród radnych i to jest żenujaco niskie,oszukują nas i radny Lipiński też,zarabia w jedynce ponad 70 tysięcy rocznie, i unika nieobecnością decyzji,sprytne ale tym bardziej widoczne,

22:20, 24.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Bardzo słuszny unik ( nieobecność), dzięki temu zwyciężyło oczekiwanie kilkaset nauczycieli, ku niezadowoleniu zaledwie kilkunastu.

06:51, 25.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Ta dyskusje trzeba zakonczyc i poczekac na decyzje kuratora, jesli bedzie pozytywna to znaczy ze bylo wiele halasu i tyle na tym sie zakonczy, jesli bedzie zas negatywna to gimnazjum batorego chyba musi dostac to co chcialo wiec niepocieszeni beda pewnie nauczyciele piatki, czy tak czy inaczej ktos z nauczycieli nie bedzie zadowolony

08:00, 25.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

atologia dosięgła ośatologia dosięgła oś

0 0

Czy frytka to ziemniak? Czy ziemniak to puree? Czy ziemniak, frytka i puree to jest to samo? Tak wygląda dzisiaj reforma oświaty, zawartość ta sama, tylko forma inna.
Chcecie jakości i bardzo zależywam Wam na dzieciach, to połaczcie gimnazjum Jadwigi i Batorego, zróbcie podstawówkę, a na pewno rozluźnicie Wyszyńskiego i Twardowskiego, bo tam dzieciaki jak w konserwie i na lepsze się nie zapowiada. Dziwię się tylko rodzicom, że pozwalają na to, aby ich dzieci wychowanie fizyczne miały na korytarzach.

11:28, 25.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

orientowanyorientowany

0 0

BĘDZIE WŁĄCZENIE
A NIE ŁĄCZENIE
TO NIE UCHWAŁA A PROJEKT UCHWAŁY

08:15, 27.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

nana

0 0

Jestem za tym aby nauczycieli którzy są już wypaleni zawodowo którzy nie mają sił i cierpliwości do dzieci wysłać na emeryturę a zatrudnić nowych młodych energicznych nauczycieli. Wiem że w szkołach podstawowych są tacy nauczyciele. Lepiej by się żyło gdyby dzieci przychodziły uśmiechnięte i zadowolone ze szkoły a nie znerwicowane i smutne bo nauczyciel nie ma cierpliwości. Wymienić nauczycieli !!!

23:15, 11.04.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu bilgoraj.com.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%