Billboardy są ważną częścią promocji marek, produktów i usług. Wykorzystywane zarówno przez małe, jak i duże firmy do zwiększenia zasięgu i dotarcia do nowych klientów. Skuteczność billboardów sprawia, że możesz też wykorzystać je jako dodatkowe źródło dochodu. Sprawdź już teraz, czy inwestycja w billboardy nadal się opłaca.
Zazwyczaj większość inwestorów zwraca uwagę przede wszystkim na to, ile mogą zarobić na zakupienie konstrukcji reklamowych. Cena za wynajem konstrukcji reklamowych na billboardy jest uzależniona przede wszystkim od dwóch najważniejszych czynników, czyli lokalizacji oraz czasu emisji nadruku. Najwyższą cenę uzyskasz w dużych miastach, w centrum miasta oraz w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Jeśli chodzi o czas wyświetlania reklamy, to najwyższą cenę możesz zaproponować w przypadku miesięcznej emisji. Jednak będzie wymagało to częstego poszukiwania nowych kontrahentów. Konstrukcje na billboardy mogą stać się dochodem pasywnym, szczególnie, gdy kontrahent zdecyduje się na długoterminową współpracę – zazwyczaj wiąże się to z nieco niższą ceną za miesiąc, ale za to ze stabilnością finansową.
Cena za wynajem reklam na billboardach jest dość zróżnicowana – w małym mieście na klasycznym billboardzie o wymiarach ok. 12 m2 możesz zarobić ok. 500 zł netto na miesiąc. Na znacznie większe zyski możesz liczyć w dużych miastach, szczególnie w pobliżu ruchliwych dróg, skrzyżowań i w centrum miasta – wtedy na wynajmie billboardu będziesz w stanie zarobić nawet 5000 zł netto na miesiąc.
Czy obecnie inwestycja w billboardy jest opłacalna? To zależy. Zwróć uwagę na zalety i wady wskazane przez doświadczonego producenta billboardów Interboard, aby podjąć w pełni świadomą decyzję.
Billboardy to jeden z najstarszych narzędzi reklamowych, które nadal są chętnie wykorzystywane do promowania biznesów, osób publicznych czy inicjatyw. Nawet nowoczesne technologie nie doprowadziły do tego, że popularność czy skuteczność billboardów osłabła. Możliwość szybkiego dotarcia do dużej grupy osób sprawia, że szczególnie przedsiębiorcy decydują się na inwestowanie w billboardy jako część strategii marketingowej firmy.
Skoro popyt na billboardy jest stabilny i nadal wysoki, to oznacza, że dobrym pomysłem na biznes może być postawienie konstrukcji reklamowej i jej wynajmowanie. Masz własny grunt, na którym możesz bezpiecznie i zgodnie z prawem postawić konstrukcję reklamową? Sprawdź, dlaczego może Ci się to opłacać!
Czy inwestycja w konstrukcję reklamową, którą można wykorzystywać na wynajem, ma jakieś wady? Niestety tak.
Oto najczęściej wymieniane wady inwestowania w billboardy na własnym gruncie:
Wadą jest też rosnąca konkurencja, szczególnie w dużych miastach.