Zamknij

Sposoby nadruku na ceramice reklamowej - przegląd

Artykuł sponsorowany + 11:55, 24.07.2023 Aktualizacja: 11:57, 24.07.2023
Skomentuj

Kubki logowane są niemal doskonałym nośnikiem reklamy. Z innymi gadżetami wygrywają użytecznością, trwałością, powierzchnią zadruku, a także możliwościami wykonania wzoru. A każda technologia ma swoje zalety i ograniczenia. Jeśli zatem decydujesz się na zamówienie kubków w roli gratisów wydawanych klientom, sprawdź, które zdobienie sprawdzi się najlepiej.

Barwienie kubka reklamowego - grunt pod nadruk

Nadruk reklamowy może być wykonany na białej lub na kolorowej powierzchni. Już wybór barwienia ma ogromne znaczenie – barwa i styl powinny współgrać z dalszym zdobieniem, aby spójnie przekazywać ideę firmy, dostarczać wrażeń estetycznych i zapadać w pamięć.

Najczęściej wykonuje się barwienie natryskowe – kolor nanoszony jest wówczas na całą powierzchnię kubka, ale można także zdecydować się na kolorowanie wyłącznie wybranych obszarów (np. tylko wnętrze kubka). Najtrwalsze barwienie w technologii Basecolor pozwala na wybór spośród 11 kolorów palety RAL. Opcje dodatkowe obejmują inne kolory, ale także efekty: błysk, mat, neon, metalik czy lustro. Więcej o możliwych wariantach przeczytasz na https://ceramika-reklamowa.com.pl/baza-wiedzy/.

Nadruk bezpośredni - szybki i trwały

Nieraz pewnie słyszałeś, że nie jest możliwe połączenie niskiej ceny, szybkości wykonania i wysokiej jakości produktu. Wyjątkiem jest nadruk bezpośredni na kubku. Jego stworzenie nie wymaga użycia dodatkowego nośnika ani ręcznej roboty, proces przebiega więc sprawnie i niskim kosztem. Jednocześnie nadruk jest bardzo trwały – taki gadżet można spokojnie myć w zmywarce. Ograniczeniem technologii może być wielkość partii – to świetna opcja dla firm zamawiających sporo gratisów – im większa ilość kubków, tym wyraźniej spada koszt za sztukę.

Nadruk termiczny - do każdej kawy zabawa gratis

Dużą popularnością cieszy się technologia Magic Mug, pozwalająca na uzyskanie ciekawego efektu. Nadruk przebiega dwuetapowo – najpierw na kubek nanosi się dowolną grafikę, w jakości wektorowej lub fotograficznej. Następnie jest ona szczelnie pokrywana farbą termiczną. Pozornie klient otrzymuje więc prosty kubek jednokolorowy, ewentualnie z niewielkim logotypem. O jego wyjątkowości przekona się dopiero po wlaniu gorącego napoju – pod wpływem temperatury warstwa termiczna zrobi się przezroczysta i ukaże się nadruk właściwy. Gdy płyn wystygnie, powierzchnia kubka znów będzie jednolita – i tak za każdym razem, przez kilkaset cyklów mycia.

Kalkomania - fotografia na ceramice

Uzyskanie nadruku w najwyższej jakości fotograficznej umożliwia kalkomania. Na początku wzór drukowany jest na specjalnej folii, którą następnie umieszcza się ręcznie na powierzchni kubka, z dbałością o precyzyjną aplikację. Zabezpieczony obejmą chroniącą przed przemieszczaniem, wzór jest następnie wypalany na powierzchni naczynia. Kalkomania sprawdza się zwłaszcza w przypadku zaawansowanych wzorów, w tym zdjęć, ale ma także inne zastosowanie – warto z niej skorzystać, gdy zamawiamy niewielkie ilości gadżetów – ręczne wykonanie oznacza małe minima logistyczne.

Nie tylko nadruk - grawer laserowy i piaskowanie

Powszechnie mówi się o nadruku na kubkach – ale to nie jedyna opcja logowania ceramiki. Poza nanoszeniem wzoru na powierzchnię naczynia, można także zdecydować się na jej naniesienie na stałe, poprzez piaskowanie lub grawer laserowy. Piaskowanie oznacza wyżłobienie wzoru w wierzchniej powierzchni kubka. Sprawdza się świetnie w połączeniu z barwieniem – można piaskować kolorowy kubek lub odwrotnie – wybarwić samo wydrążenie. Jeszcze precyzyjniej działa grawer laserowy, pozwalający na wykonanie nawet bardzo drobnych wzorów, przy czym technologia dostępna jest dla metalu i silikonu, nie dla ceramiki – sprawdzi się więc w przypadku kubków termicznych, bidonów czy termosów.

Zdobienie handmade - kiedy się sprawdzi?

Coraz więcej firm umożliwia także personalizowane zdobienie kubków już od jednej sztuki. Wybierając ręczne malowanie rantów czy zdobienie kryształkami, mamy pewność, że klient otrzyma prezent naprawdę unikatowy. To doskonały pomysł na gratis na specjalną okazję – np. na rocznicę działalności firmy czy na urodziny prezesa.

O wyborze techniki zadruku decyduje kilka zmiennych: treść, jaką chcemy przekazać, grupa docelowa, wielkość zamówienia, czas w jakim ma ono zostać wykonane czy też przeznaczenie gadżetów. Warto wziąć je wszystkie pod uwagę, decydując się na konkretną metodą. Zawsze można także skorzystać z fachowej porady – dobre firmy zajmujące się logowaniem ceramiki z chęcią doradzą, która technologia w przypadku twoich kubków sprawdzi się najlepiej.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%