Plakat powstał na przełomie XVII i XVIII wieku – można więc śmiało pokusić się o stwierdzenie, że jest on z nami od stuleci. Jego przeznaczenie również nie uległo zmianie; miał i ma przede wszystkim zwracać uwagę osób na daną sytuację, produkt czy usługę. Stale idąca do przodu technologia sprawiła, że zmieniła się forma plakatu. Dziś na ulicach możemy dostrzec mnóstwo plakatów, które różnią się od siebie poziomem artyzmu, kreatywności i przede wszystkim przekazem. Dziś skuteczny plakat to ten, przy którym odbiorca zatrzymuje się na dłużej, natomiast po odejściu i tak widzi w głowie niedawno oglądany obraz. Pomimo cyfryzacji reklamy, siła przekazu plakatu jest wciąż efektywna – przez co jest on stale wykorzystywany przez przedsiębiorców.
Plakaty jako skuteczna forma promocji? Tak!
Od zarania dziejów człowiek preferuje przekazy ustne i bezpośrednie. Te mechanizmy pozostały z nami do dziś, o czym szczególnie wiedzą spece od reklamy. Nie bez powodu w miastach wciąż widzimy pełno plakatów reklamowych - są one potrzebne w przestrzeni miejskiej. Zwłaszcza, że stale istnieje spora grupa osób, które nie korzystają z internetu, a są podatne na bezpośredni przekaz płynący z tradycyjnej formy reklamy napotkanej na swojej drodze. O atrakcyjności plakatu decyduje jego forma, treść, miejsce i sposób umieszczenia oraz wykorzystanie odpowiednich grafik czy skojarzeń obrazowych. Wśród licznych zalet tej formy reklamy wymienia się przede wszystkim atrakcyjną cenę wykonania i jej niskie koszta (w porównaniu do innych form marketingowych). Oprócz formy estetycznej, warto zwrócić uwagę także na formę techniczną plakatu. Istnieje kilka rozmiarów, jakie może mieć plakat - od małych ulotek po rozmiary XXL, a także rodzajów: plakaty jednostronne, obustronne, listwowane, wielkoformatowe. Obecnie zwraca się również uwagę na sposób ekspozycji danego plakatu; mimo wszystko materiały z jakich wykonywane są reklamy nie są niezniszczalne. Ulewy, ekspozycja na słońce czy też urazy mechaniczne które zostały spowodowane przez chuliganów sprawiają, że plakaty często tracą na estetyce i stają się nieczytelne. Jest jednak na to pewien sposób...
Skuteczna ochrona i estetyczna ekspozycja - stojaki na plakaty
Plakat wymaga wyjątkowej ekspozycji – żeby uchronić swoją reklamę przed niekorzystnym działaniem atmosferycznym czy wandalami, warto rozważyć inwestycję w stojaki na plakaty. Posiadają one spore walory wizualne, a niezwykła funkcjonalność i szeroki wybór formatów (wraz z możliwością konfiguracji wedle własnych upodobań); cechy te wpływają na ich popularność i sprawiają, że coraz częściej są wykorzystywane zarówno przez małe, jak i większe przedsiębiorstwa. W reklamie liczy się prezentacja - stojaki na plakaty możesz z łatwością przenosić i umieszczać w różnych miejscach. Solidne stojaki plakatowe w atrakcyjnej cenie znajdziesz między innymi w Veraco. Firma od lat dostarcza wysokiej klasy produkty reklamowe, wzmacniając przy tym znaczenie tradycyjnej reklamy w marketingu. Stawiając na przekaz wizualny, miej zawsze na uwadze odpowiednią ochronę dla swojej wizji; inaczej pieniądze przeznaczone na wydruk plakatów pójdą w błoto.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz