- Chcemy przez naszą konferencję podnosić świadomość społeczności wobec osób ze spektrum autyzmu ale także pogłębiane wiedzy i uświadamiania. Chcemy także promować różne formy pracy z dziećmi i osobami autystycznymi. Im więcej osób z naszego środowiska będzie kompetentnych, tym lepiej i kompleksowo będzie można pomóc osobom ze spektrum autyzmu - zaznacza Justyna Wąsala - Góra, organizator konferencji.
[FOTORELACJA]11035[/FOTORELACJA]
Podczas konferencji odbyło się sześć wykładów. O diagnozach zaburzeń ze spektrum autyzmu - na czym polega i jakie są przesłanki do jej wykonania zaprezentowała Lidia Młodowiec pedagog specjalny, terapeuta środowiskowy.
Z kolio tym że łączy nas sport - sport inkluzją mówiła Katarzyna Janicka nauczyciel pracująca z dziećmi niepełnosprawnymi.
Anna Szalast pedagog, psychoterapeuta i i dyrektor MOPR w Chełmie oraz dr Stanisław Białek adiunkt w Katedrze Pedagogiki PANS w Chemie przybliżyli temat instytucji i form wsparcia dla rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością.
Założenia i realizacja programu "Wypożyczalnia technologii wspomagających dla osób z niepełnosprawnością" zaprezentowały Małgorzata Paprota dyrektor Oddziału Lubelskiego PFRON i Iwona Podkowa - Nowak specjalistka ds. CIDON.
Psycholog dziecięcy Agnieszka Sitko skupiła się na dziewczynkach ze spektrum autyzmu, w tym na trudnościach diagnostycznych i terapeutycznych. Beata Ignaczewska pedagog specjalny poruszyła temat "Superwizja jako ważny element placówki edukacyjnej, diagnostycznej i terapeutycznej.
- Szczególne ważne jest by mieć konkretną realną wiedzę. Ja mówiłam o diagnozę dzieci i osób dorosłych z autyzmem. Mówiłam jak przebiega proces diagnozy i jak na ta diagnozę trafić. Autyzm jest zaburzeniem neurorozwojowym, dlatego ważne jest szybkie rozpoznanie i podjęcie konkretnych działań - mówi Lidia Młodowiec pedagog specjalny, terapeuta środowiskowy.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz