Zamknij

Pozycjonowanie stron internetowych - poznajemy zalety SEO

14:12, 28.06.2021
Skomentuj
Powszechny dostęp do Internetu sprawił, iż szukając jakiejkolwiek informacji zaczynamy od wpisania interesującej nas frazy w wyszukiwarce Google. To, co ukaże się naszym oczom w wynikach wyszukiwania rzadko jest dziełem przypadku. Zazwyczaj widzimy reklamy oraz wyniki pozycjonowania strony. Dla osób, które spotykają się z tym terminem po raz pierwszy, pozycjonowanie stron internetowych to zestaw działań mających na celu umieszczenie wysoko w wynikach wyszukiwania informacji o naszej stronie internetowej np. sklepie.

Z jakich etapów składa się umiejętne pozycjonowanie?

Najlepiej omówić to na przykładzie. Wyobraźmy sobie, że mamy sklep z rowerami. Nawet najładniejsza szata graficzna ani atrakcyjna oferta cenowa na niewiele się zdadzą, jeśli nikt nie wie o istnieniu naszej strony internetowej. Bez szybkiego zdobycia potencjalnych klientów nasz sklep ma nikłe szanse na sukces.

Pozycjonowanie stron internetowych bardzo często rozpoczyna się, zanim powstanie ostateczna wersja sklepu. Polega to na analizie konkurencji, sprawdzeniu jak wyglądają inne strony internetowe w naszej branży. Kolejny krok to dobór słów kluczowych, które należy dobrać zgodnie ze specyfiką swojej działalności.
Następnie warto zadbać o treści zamieszczone na stronie, które będą pomagać w ściąganiu ruchu do naszego sklepu. Dopiero całościowa optymalizacja strony sprawi, że z jakiś czas możemy spodziewać się pierwszych efektów. Więcej na temat można przeczytać na stronie https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron.html

Kiedy już się pojawią możemy liczyć na szereg korzyści, z których najważniejsze to:
1. Pozycja strony w wynikach wyszukiwania zacznie być widoczna, a tym samym zaczną ją odwiedzać pierwsi zainteresowani.
2. Będą to klienci, którzy samodzielnie poszukują danych produktów lub usług, czyli tzw. świadomi klienci.
Takie osoby o wiele chętniej później kupują.
3. Dzięki narzędziom do analityki takim jak Google Search Console czy Google Keyword Planner możemy śledzić jakie frazy cieszyły się największym zainteresowaniem wśród odwiedzających naszą stronę.

To kolei pozwala dostosować działania w zakresie content marketingu, który odpowiada za dużą część organicznych wyników wyszukiwania.


Pozycjonowanie strony samodzielnie czy z pomocą specjalisty?

Wielu początkujących przedsiębiorców bierze na siebie niemalże wszystkie działania z zakresu marketingu i reklamy. Po części wynika z to faktu braku pieniędzy. Prawda jest jednak taka, iż o ile nie jesteśmy specjalistami w pozycjonowaniu stron internetowych, uzyskanie samodzielnie dobrych wyników będzie bardzo trudne.

Specjalista SEO ma zazwyczaj pod opieką kilkanaście witryn i potrafi na bieżąco reagować, jeśli jej pozycja na dane frazy zaczyna słabnąć. Mało kto ma czas i narzędzia, aby robić to samodzielnie.

Pozycjonowanie stron wymaga systematyczności i cierpliwości. Zazwyczaj potrzeba minimum kilku tygodni, aby zobaczyć pierwsze efekty.

*Artykuł sponsorowany

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%