Zamknij

Remont Drogi Wojewódzkiej Nr 858: Postępy i plany na przyszłość

Portal informacyjny bilgoraj.com.plPortal informacyjny bilgoraj.com.pl 11:00, 01.02.2025 Aktualizacja: 11:31, 02.02.2025
Skomentuj  Remont Drogi Wojewódzkiej Nr 858: Postępy i plany na przyszłość Remont Drogi Wojewódzkiej Nr 858: Postępy i plany na przyszłość
  • Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie poinformował o zaawansowaniu prac nad remontem drogi wojewódzkiej Nr 858, łączącej Biłgoraj, Zwierzyniec i Szczebrzeszyn.

  • Informacje na temat postępów w rozbudowie przekazał radny Rady Powiatu, Tomasz Bury.

Projekt ten ma na celu nie tylko poprawę jakości nawierzchni, ale także zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróży dla wszystkich użytkowników drogi.

Postępy w Pracach

Dokumentacja projektowa dla drogi wojewódzkiej Nr 858 ma być gotowa do połowy 2025 roku. Ważnym krokiem w tym procesie było uzyskanie decyzji środowiskowych w marcu 2023 roku, co pozwoliło na kontynuację prac projektowych. Dodatkowo, pozwolenia wodnoprawne zostały wydane w czerwcu i lipcu 2024 roku, co stanowi istotny element w realizacji inwestycji.

Zakres Prac

Projekt zakłada szereg istotnych zmian, które mają na celu poprawę przepustowości i bezpieczeństwa ruchu. Wśród planowanych działań znajduje się:

  • Poszerzenie jezdni do 7 metrów.
  • Wzmocnienie nawierzchni do 115 kN/oś.
  • Budowa dodatkowego pasa 2+1 w miejscowości Panasówka, co ma zwiększyć płynność ruchu.
  • Przebudowa skrzyżowań, w tym budowa nowych rond i skrzyżowań skanalizowanych.
  • Wykonanie infrastruktury pieszo-rowerowej, w tym chodników i ścieżek rowerowych.
  • Powstanie nowych zatok autobusowych, przejść dla pieszych oraz oświetlenia.

Współpraca z Mieszkańcami

Obecnie trwają prace nad finalizacją projektu oraz usunięciem kolizji infrastrukturalnych. Dostosowywanie przebiegu drogi do istniejących sieci wodociągowych, energetycznych i telekomunikacyjnych jest kluczowe, aby uniknąć konieczności ich przebudowy w trakcie realizacji inwestycji. Warto podkreślić, że niektóre uwagi zgłoszone przez mieszkańców zostały uwzględnione, jak na przykład przesunięcie ścieżki rowerowej w Hedwiżynie.

Co Dalej?

Po ukończeniu dokumentacji projektowej, zostanie określony termin rozpoczęcia prac budowlanych. Choć budowa pasa serwisowego w Panasówce nie jest możliwa w ramach bieżącego projektu, istnieje możliwość realizacji tego zadania jako osobnej inwestycji w przyszłości.

Remont drogi wojewódzkiej Nr 858 to ważny krok w kierunku modernizacji infrastruktury transportowej regionu, co powinno przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu podróżnych. Z niecierpliwością czekamy na dalsze wieści dotyczące postępów prac.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

MaxiMaxi

2 2

W końcu!! Ile można już jeździć po dziurach. Czekam z niecierpliwością na cały postęp prac. Według mnie można byłoby poszerzyć jeszcze bardziej drogę.

16:23, 02.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierowcakierowca

3 2

NARESZCZIE. Dlaczego tak późno ???

17:00, 02.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rowerzystarowerzysta

2 0

Czy przy okazji ścieżka rowerowa do Zwierzyńca ???. Czy jest w planach ???

17:03, 02.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MaxiMaxi

4 1

Super pomysł! Można byłoby zrobić drogę rowerową jak na tarnogród. O wiele bezpieczniej byłoby dla wszystkich uczestników ruchu :D

20:34, 02.02.2025

Tussk mówi..Tussk mówi..

3 3

Uwaga prowincjo.. drogi nie będzie! Pi

19:25, 02.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ob LBLOb LBL

0 0

Remont DW 858 rzecz bardzo ważna i cieszy, że są postępy w tym temacie. Natomiast dla czego nie wzięto pod uwagę wybudowania skrzyżowania bezkolizyjnego w/w drogi z liniami kolejowymi w miejscowości Wola Duża ?? Potencjał terenu jest możliwości są. W dzisiejszej dobie dbania o bezpieczeństwo uczestników ruchu, takie przedsięwzięcie było by bardzo dobrze postrzegane. Zabrakło dobrej woli ZDW do dogadania się z PKP.

13:34, 03.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MaxiMaxi

1 3

W brew pozorom nie jest to jednak takie łatwe. Dwie linie "lecące" przez Wolę należą do 2 różnych firm. Trzeba rozmawiać, załatwiać pozwolenia (przez pewien czas wyłączyć z użytkowania tę linie itp) [A wątpię ,że któraś z firm pozwoli na wyłączenie tak ważnych linii]
Logicznie rzecz biorąc jest to sprawa bardzo trudna. Dodoatkowo firmy mogą się w ostatnim momencie wycofać z decyzji, lub zgłosić "ale" i remont wydłuży się o kilka miesięcy.
Kolejnym aspektem jest rzeźba terenu (tu dzież jej brak) badania geologicznie, pozwolenia, podmokły teren itp. To wszystko są dodatkowe koszty...

22:40, 03.02.2025

0%