Projekt ten ma na celu nie tylko poprawę jakości nawierzchni, ale także zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróży dla wszystkich użytkowników drogi.
Dokumentacja projektowa dla drogi wojewódzkiej Nr 858 ma być gotowa do połowy 2025 roku. Ważnym krokiem w tym procesie było uzyskanie decyzji środowiskowych w marcu 2023 roku, co pozwoliło na kontynuację prac projektowych. Dodatkowo, pozwolenia wodnoprawne zostały wydane w czerwcu i lipcu 2024 roku, co stanowi istotny element w realizacji inwestycji.
Projekt zakłada szereg istotnych zmian, które mają na celu poprawę przepustowości i bezpieczeństwa ruchu. Wśród planowanych działań znajduje się:
Obecnie trwają prace nad finalizacją projektu oraz usunięciem kolizji infrastrukturalnych. Dostosowywanie przebiegu drogi do istniejących sieci wodociągowych, energetycznych i telekomunikacyjnych jest kluczowe, aby uniknąć konieczności ich przebudowy w trakcie realizacji inwestycji. Warto podkreślić, że niektóre uwagi zgłoszone przez mieszkańców zostały uwzględnione, jak na przykład przesunięcie ścieżki rowerowej w Hedwiżynie.
Po ukończeniu dokumentacji projektowej, zostanie określony termin rozpoczęcia prac budowlanych. Choć budowa pasa serwisowego w Panasówce nie jest możliwa w ramach bieżącego projektu, istnieje możliwość realizacji tego zadania jako osobnej inwestycji w przyszłości.
Remont drogi wojewódzkiej Nr 858 to ważny krok w kierunku modernizacji infrastruktury transportowej regionu, co powinno przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu podróżnych. Z niecierpliwością czekamy na dalsze wieści dotyczące postępów prac.
Maxi16:23, 02.02.2025
W końcu!! Ile można już jeździć po dziurach. Czekam z niecierpliwością na cały postęp prac. Według mnie można byłoby poszerzyć jeszcze bardziej drogę.
kierowca17:00, 02.02.2025
NARESZCZIE. Dlaczego tak późno ???
rowerzysta17:03, 02.02.2025
Czy przy okazji ścieżka rowerowa do Zwierzyńca ???. Czy jest w planach ???
Tussk mówi..19:25, 02.02.2025
Uwaga prowincjo.. drogi nie będzie! Pi
Ob LBL13:34, 03.02.2025
Remont DW 858 rzecz bardzo ważna i cieszy, że są postępy w tym temacie. Natomiast dla czego nie wzięto pod uwagę wybudowania skrzyżowania bezkolizyjnego w/w drogi z liniami kolejowymi w miejscowości Wola Duża ?? Potencjał terenu jest możliwości są. W dzisiejszej dobie dbania o bezpieczeństwo uczestników ruchu, takie przedsięwzięcie było by bardzo dobrze postrzegane. Zabrakło dobrej woli ZDW do dogadania się z PKP.
Maxi22:40, 03.02.2025
W brew pozorom nie jest to jednak takie łatwe. Dwie linie "lecące" przez Wolę należą do 2 różnych firm. Trzeba rozmawiać, załatwiać pozwolenia (przez pewien czas wyłączyć z użytkowania tę linie itp) [A wątpię ,że któraś z firm pozwoli na wyłączenie tak ważnych linii]
Logicznie rzecz biorąc jest to sprawa bardzo trudna. Dodoatkowo firmy mogą się w ostatnim momencie wycofać z decyzji, lub zgłosić "ale" i remont wydłuży się o kilka miesięcy.
Kolejnym aspektem jest rzeźba terenu (tu dzież jej brak) badania geologicznie, pozwolenia, podmokły teren itp. To wszystko są dodatkowe koszty...
4 1
Super pomysł! Można byłoby zrobić drogę rowerową jak na tarnogród. O wiele bezpieczniej byłoby dla wszystkich uczestników ruchu :D