Janów Lubelski i Biłgoraj zyskają połączenia kolejowe z Lublinem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowej linii. To pierwsze postępowanie przetargowe w woj. lubelskim z rządowego „Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 roku”. Szacunkowa wartość tego projektu to 906 mln zł.
Wyłoniony w ramach przetargu wykonawca będzie odpowiedzialny za opracowanie dokumentacji projektowej 18 km linii kolejowej Szastarka - Janów Lubelski oraz około 12 km jednotorowej linii kolejowej do Kraśnika Fabrycznego wraz z łącznicą Kraśnik Miasto - Kraśnik. Obie trasy zostaną zelektryfikowane, dzięki czemu przewoźnicy będą mogli wykorzystywać ciche, ekologiczne pojazdy i tym samym przygotować lepszą ofertę dla podróżnych.
Mieszkańcy południowej Lubelszczyzny zyskają szybkie i wygodne połączenia kolejowe ze stolicą regionu. Czas przejazdu pociągiem między Kraśnikiem Fabrycznym, a Lublinem szacowany jest na 52 min, a między Biłgorajem a Lublinem na 1h 36 min. Projekt przewiduje budowę około 15 stacji i przystanków, które będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
[ZT]31560[/ZT]
Dodatkowo w ramach inwestycji powstanie także studium projektowo - techniczne dla budowy oraz elektryfikacji kolejnej 35 km jednotorowej linii kolejowej Janów Lubelski - Biłgoraj. PLK S.A. Zaplanowało, że projekt nowych połączeń powstanie do 2026 roku, a w 2027 roku rozpocznie się ich budowa.
Z Programu Kolej Plus do realizacji w województwie lubelskim zakwalifikowano 5 projektów. W ramach inwestycji, oprócz budowy linii kolejowej Szastarka - Janów Lubelski - Biłgoraj wraz z poprawą dostępności transportu kolejowego w m. Kraśnik, zaplanowano:
Jego realizacja wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców i wzrost atrakcyjności wielu regionów. Będący pod egidą Ministerstwa Infrastruktury Program jest wart około 13,2 mld zł, w tym 11,2 mld zł stanowią środki budżetu państwa i około 2 mld środki jednostek samorządu terytorialnego.
Program przyczyni się do eliminowania wykluczenia komunikacyjnego poprzez zapewnienie lepszego dostępu do najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego - kolei.
Więcej o Programie: https://www.plk-sa.pl/program-kolej-plus
A dworzec?15:56, 31.03.2023
Być może będziemy jeździć pociągiem z Biłgoraja do Lublina jeśli powstanie dworzec kolejowy w odpowiednim miejscu. Obecny przystanek kolejowy dogodny co najwyżej dla mieszkańców osiedla Bojary.
dla miejscowych i o06:50, 01.04.2023
Too niech Burmistrz wybuduje metro z Placu Wolności lub z jarmarku przy ul. Dąbrowskiego i będzie kompletne połączenie z dworcem kolejowym na Bojarach i będzie git
.07:30, 01.04.2023
A może by tak przenieść dworzec na stare targowisko? Byłoby każdemu blisko a tory (a raczej jeden tor) możnaby poprowadzić od północy wzdłuż białej łady lub wzdłuż alei JP2. Ewentualnie jest wolne miejsce przy JP2 między rondem z Lubelską i Zieloną (na przeciwko Majstra)
niestety12:33, 01.04.2023
mądrych nie sieją
12:47, 01.04.2023
A w Lublinie to wszyscy mają blisko do dworca PKP?
realnie13:55, 01.04.2023
Na trasie Biłgoraj - Lublin każdy woli autobusem, busem albo swoim samochodem. Podobno dawny biłgorajski PKS obecnie w dobrej kondycji. Pociągiem z Biłgoraja do Lublina i stamtąd gdzieś dalej ( np. do Warszawy , Gdańska i innych miast) czasem ktoś pojedzie ( np. studenci), ale raczej na tłumy pasażerów z Biłgoraja do Lublina nie ma co liczyć.
15:43, 01.04.2023
Bilet PKS do Lublina to 29 zł a na pociągi są ulgi
Bez sensu19:36, 01.04.2023
Bez sensu ta inwestycja, będą straty.
Obserwator19:45, 01.04.2023
Nigdy pociąg z Biłgoraja do Lublina nie wygra z innymi środkami lokomocji.
06:53, 02.04.2023
Jak niemiecka unia zabierze ludziom samochody to zostaną tylko pociągi.
Refleksje10:25, 02.04.2023
Skoro są na to miliony, więc kolejne tory zahaczą o Biłgoraj. To brednie, że UE zablokuje wszystkie samochody. Oczywiście stare smrody samochodowe należy wyeliminować , podobnie jak karami tych, którzy palą śmieciami w domach, przez takich co roku umierają tysiące rodaków.
12:07, 02.04.2023
Benzyna syntetyczna cena razy 4 a technologię w Europie mają tylko Niemcy.Co za zbieg okoliczności.
rozsądny 12:43, 02.04.2023
i na projekcie się skończy, pieniądze są na budowę linii do Janowa a dalej nie będzie bo kto zbuduje przez Natura 2000 i lasy janowskie kolej?
Silk12:59, 02.04.2023
Buuuaaachachacha :) Pociągiem do Lublina jechać ponad półtorej godziny? Ja szybciej zajadę hulajnogą. Róbta tak dalej... 🤣
14:00, 02.04.2023
Linia kolejowa niezbudowana przez PO jest lepsza od linii kolejowej zbudowanej przez PiS
2 1
Z powodu kilku złotych pasażerowie nie będą korzystać z pociągu. Na pewno wtedy PKS czy busy będą nadal bardziej atrakcyjnym środkiem lokomocji z naszego miasta. Więlu mieszkańc