Zamknij

Najpopularniejsi influencerzy czy niszowi twórcy – kogo wybrać?

08:15, 23.07.2022 . Aktualizacja: 08:16, 23.07.2022
Skomentuj

Influencer marketing jest jednym z najpopularniejszych sposobów promocji marek. Obecnie większość z nich może pozwolić sobie na współpracę z liderami opinii. Jednak czy zawsze warto podejmować współpracę z najpopularniejszymi influencerami, czy lepiej wybrać tych bardziej niszowych?

Jak wybrać influencera do współpracy?
Umownie influencerów dzieli się według liczby followersów. W ogólnym podziale wyróżniamy nano-, mikro- i makroinfluencerów. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z influencerami, którzy skupiają wokół siebie do 10 tys. fanów. Mikroinfluencerzy posiadają do 50 tys. obserwujących, natomiast twórcy w skali makro to najpopularniejsi influencerzy, których liczba followersów przekracza 500 tys. Z którą grupą warto podjąć współpracę? Wszystko zależy od budżetu i celów marketingowych. Dobór influencera to najważniejszy etap przygotowywania kampanii, dlatego warto zadać sobie różne pytania: czy zależy nam na efekcie wizerunkowym? Czy chcemy, by przekaz trafił do jak największej liczby osób? Czy celem jest zrealizowanie kampanii z mierzalnym efektem sprzedażowym?

Współpraca z nano- czy mikroinfluencerami wcale nie oznacza mniej efektywnej współpracy. Zwykle twórców o mniejszym zasięgu wyróżnia duże zaangażowanie i większa autentyczność niż w przypadku najpopularniejszych influencerów. Zdarza się, że społeczność bardziej ufa osobom z mniejszą liczbą obserwujących, np. komuś, kto przygotowuje się do maratonu i w związku z tym promuje buty do biegania, niż celebrytce, która nigdy nie była kojarzona ze sportem. Statystycznie nano- czy mikroinfluencerzy wypadają lepiej pod kątem ROI oraz budowania zaangażowanej społeczności. Może to wynikać z faktu specjalizacji twórcy w danym temacie. Czasem warto zastanowić się, czy lepiej wybrać do współpracy kilku lub kilkunastu mniejszych liderów opinii, czy postawić na jednego najpopularniejszego influencera.

Agencja influencer marketing – efektywna współpraca z influencerami
Współpraca z influencerami wymaga dużej wiedzy, doświadczenia i zaangażowania. Na szali jest wizerunek marki, dlatego kampanie muszą być w pełni przemyślane. Agencja influencer marketingu dysponuje bazą liderów opinii, w której znajdują się zarówno najpopularniejsi influencerzy, jak i bardziej niszowi twórcy. Do współpracy profesjonaliści wybierają wyłącznie sprawdzonych i wyselekcjonowanych influencerów, którzy mają zaangażowaną publiczność i potrafią odpowiednio przedstawić produkt. Agencja influencer marketingu indywidualnie dobiera twórców zgodnie z potrzebami, oczekiwaniami i celami marketingowymi marki. Specjaliści zawsze przeprowadzają dogłębną analizę działań influencera i faktycznego zaangażowania społeczności, dlatego planując kampanię z liderem opinii, warto skorzystać z ich pomocy.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%