Strona startowa

Wiadomości - Aktualności

Wakacje rezerwujemy online - czy to oznacza schyłek tradycyjnych biur podróży?

Dodał: red Data: 2019-10-04 23:42:07 (czytane: 800)

W branży turystycznej dużą rolę odgrywa sprzedaż ofert wyjazdowych online. Poszczególne biura podróży stawiają na rozbudowę serwisów rezerwacyjnych, atrakcyjniejsze prezentacje ofert oraz na obsługę klienta w internecie. Czy to znaczy, że tradycyjne, stacjonarne placówki biur podróży i pośredników turystycznych wkrótce przestaną istnieć?

Biuro Geodezyjne s.c. A. Myszkowiak, J. Piechota
www.biuro-geodezyjne.com.pl,geodezja, biuro geodezyjne, dom, Biłgoraj, pomiary, pomiary geodezyjne, grunty, doradztwo, mapy geodezyjne, rozgraniczanie nieruchomości,

Plac Wolności 8. 23-400, Biłgoraj



Reklama.

Internet zdobywa kolejne dziedziny życia człowieka
Przez internet utrzymujemy kontakt ze znajomymi, którzy mieszkają na drugim krańcu świata, robimy bieżące płatności, umawiamy się na randki i kupujemy wszelkiego rodzaju produkty. Oczywiście to tylko nieliczne przykłady wykorzystywania globalnej sieci w codziennym życiu.

Do internetu sięgamy również przy okazji planowania wakacyjnego wyjazdu. W wirtualnej rzeczywistości oglądamy zdjęcia i filmy z hoteli, sprawdzamy opinie klientów, aż w końcu po wyborze pożądanej oferty turystycznej, dokonujemy wstępnej i ostatecznej rezerwacji ośrodka - również online. Kupowanie w sieci wycieczek i wyjazdów urlopowych jest dziś bardzo proste i przyjazne dla użytkowników.

Wakacje planujemy online
Jak twierdzi serwis Interaktywnie.com ponad trzy czwarte badanych internautów, którzy wyjeżdżają na wakacje, do planowania wypoczynku wykorzystuje sieć. Dla 78% z nich internet jest również źródłem wyszukiwania informacji. Niemal połowa kupuje usługi turystyczne w sieci, ale płaci za nie w sposób standardowy. Nieco ponad 46 proc. respondentów rezerwuje usługi online i również płaci za nie na miejscu.

Z kolei serwis Click&Go Poland informuje, że 75% wszystkich turystów w Polsce wyjeżdża z biurem podróży, przy czym najszybciej rośnie kanał internetowy i kanały własne touroperatorów. Klienci rezerwują wczasy online, ponieważ jest to po prostu wygodne. Szacunki Click&Go wskazały, że nawet jeśli kupujemy wyjazdy zorganizowane przez touroperatorów, częściej korzystamy z internetowego systemu rezerwacyjnego niż z pomocy pracownika biura podróży.

Strona TUI najlepiej przygotowaną witryną turystyczną
Brytyjska firma Maru/Matchbox śledzi internetowy rynek turystyczny już od 2008 roku. Z tegorocznej analizy porównawczej wynika, że witryna biura podróży TUI jest najlepiej przygotowana do sprzedaży wycieczek i innych usług turystycznych. Tuż za tym biurem w rankingu znalazł się touroperator Thomas Cook oraz serwis rezerwacji miejsc noclegowych w hotelach i pensjonatach Booking.com.

biuro_podrozy.jpg

84% klientów biorących udział w badaniu Maru/Matchbox podkreśla, że strona TUI jest intuicyjna i prosta w obsłudze. Portal brytyjskiego biura podróży Thomas Cook został oceniany w ten sam sposób przez 83 proc. respondentów, a witryna Booking.com przez 82 proc. badanych. TUI chwalone było za:
- dobre pierwsze wrażenie,
- widoczne przekierowanie do ofert,
- proste wyszukiwanie wyjazdów według różnych kryteriów,
- szybkie przeglądanie propozycji według kierunku,
- proste nawigowanie w kategorii wakacje tematyczne.

Z przeprowadzonych badań Maru/Matchbox wynika, że do rezerwacji wyjazdu turystycznego online wczasowiczów bardziej przekonują opinie innych klientów (68% odpowiedzi) niż presja podejmowana przez touroperatorów. Takie naciski są szybko zauważalne przez internautów - w ciągu ostatnich 12 miesięcy doświadczyło ich 81% badanych. Jednocześnie tylko 56 proc. respondentów faktycznie dokonywało szybkiej rezerwacji wycieczki tylko przez to, że w serwisie wyświetlała się informacja typu ostatnie dostępne pokoje itp.

W Wielkiej Brytanii 8 na 10 obywateli wyjeżdżających na wakacje zamawia je w sieci - bezpośrednio w linii lotniczej lub w hotelu (47%), na portalu rezerwacyjnym (41%) lub u agenta turystycznego (40%).

A jak jest w Polsce? Zgodnie z wynikami badań „Preferences of Europeans Towards Tourism” z marca 2015 roku 57% Polaków organizuje swój wypoczynek korzystając z internetu, a 46% użytkowników używa go do planowania wakacji i rezerwacji wycieczki online. Obecnie łatwiej jest dokonać takiej rezerwacji, dzięki szybkim łączom internetowym, np. światłowodom z UPC. Coraz popularniejsza staje się też w Polsce m-turystyka, czyli poszukiwanie informacji o wyjazdach turystycznych i hotelach oraz rezerwowanie wakacji przez smartfona. Placówki stacjonarne siłą rzeczy są odwiedzane przez mniejszą liczbę turystów, a obsługa klienta przenosi się do sieci.

* Artykuł sponsorowany

Tagi: wakacje   rezerwacja online   wyjazd na wakacje   biuro podróży

Zobacz także

"Czyste powietrze" - konferencja dla przedsiębiorców

Dodane: 2019-12-04 16:45 - Komentarze  (7)  czytane (831)

TAGI: program czyste powietrze, konferencja dla przedsiębiorców, biłgoraj, jarosław bury



Komentarze (0)

Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 100.26.176.182

Dodaj komentarz

UWAGA!
Formularz dodawania komentarzy wymaga włączenia obsługi plikow cookies (ciasteczek), zapisywanych
i odczytywanych z Twojego urządzenia - jeśli chcesz dodać komentarz, włącz ciasteczka, odśwież stronę i spróbuj ponownie...


Telewizja

Nowe konkursy dla organizacji pozarządowych na nowych formularzach ofert

Święto krwiodawców

Koncert Cecyliański

Tanecznie dla Niepodległej

XXIV Festiwal Pieśni Patriotycznej i Legionowej

Szkoła do hymnu - I LO im. ONZ

Konkursy

Zobacz więcej Dodaj

Promocje

Przeczytaj kolejną wiadomość:

Sasin i Skiba w Obszy. Zapowiedzieli powstanie Podmiotu Pośredniczącego Handlu Tytoniem będący spółką skarbu państwa

Dziś w Gminie Obsza z plantatorami tytoniu spotkali się wicepremier Jacek Sasin i wiceminister finansów Leszek Skiba. Wśród obecnych...