Strona startowa

Wiadomości - Aktualności

Komunikacja ze stałym klientem

Dodał: red Data: 2018-07-31 14:35:30 (czytane: 601)

Najlepszym klientem jest stały klient. O tym wie każdy, kto prowadzi biznes. Zamykające się za klientem drzwi naszej firmy to początek długiego (oby jak najdłuższego) etapu kontaktów w celu utrzymania jego lojalności. Warunek wstępny: klient musi być usatysfakcjonowany jakością obsługi.



Reklama.

Trudno jest przekonać do firmy czy produktu klienta, który nie jest zadowolony z pierwszego kontaktu.
Tak uważa właścicielka sklepu internetowego z atestowanymi wyrobami do terapii biomagnetycznej butterfly-mag.com. -W naszym przypadku pierwszy kontakt to sprawa szczególna, gdyż trafiają do nas ludzie zmagający się z bólem, często z dysfunkcjami narządów ruchu, które prowadzić mogą do niepełnosprawności. Odpowiednie podejście i empatia to dla nas podstawa działania.

Jest wiele narzędzi służących podtrzymaniu relacji z nowym klientem. Aby móc z nich korzystać musimy zrobić pierwszy krok, a więc skłonić go, by zostawił nam swój adres. Najlepiej, jeśli jest to adres jego skrzynki e-mail.

Klient chętnie poda swój e-mail jeżeli zapewnimy go, że nie zostanie zalany przez nas spamem - twierdzi pracownik sieci serwisów komputerowych itnaprawy.pl. -Najlepiej od razu powiedzieć mu, czego i jak często może oczekiwać na swojej poczcie.

Wysyłanie newslettera tylko po to, aby przypomnieć o swoim istnieniu grozi zniecierpliwieniem odbiorcy, a w końcowym efekcie zerwaniem kontaktu. Newsletter powinien być wysyłany rzadko i zawierać konkretną, interesującą klienta informację. -Błędem jest powielanie wciąż tych samych treści – przekonują w redakcji serwisu internetowego kobietapo60.pl.

Wiadomości wysyłaj więc tylko wtedy, gdy chcesz poinformować klienta o czymś, co powinno na pewno go zainteresować. Może to być informacja o nowym produkcie, który uzupełnia funkcjonalność już zakupionego albo przypomnienie o potrzebie dokonania konserwacji.

-Dobrze jest przeprowadzić analizę zakupów, by poznać preferencje klienta i nie „strzelać w ciemno” - stwierdza przedstawiciel firmy posiadającej stronę zaluzjedrewniane.net. – Wtedy wysyłamy informacje dokładnie dopasowane do jego zainteresowań.

kurier.jpg

Bezpośrednie zachęcanie do kupienia czegoś nowego to działanie podstawowe. Klient, pod warunkiem, że jest to wiadomość o produktach znajdujących się w sferze jego zainteresowania lub upodobań, powinien być zadowolony, że o nim myślimy.

-Pośrednim narzędziem skłaniającym do ponownego skorzystania z naszej oferty są specjalne okazje cenowe. Rabaty są dobrze odbierane przez klientów - mówi doradca klienta w firmie produkującej filmy reklamowe festekipa.pl. -Istotne jest podkreślenie, że otrzymują je tylko nasi stali klienci.

W ten sposób tworzymy elitarny krąg uprzywilejowanych, a kto nie chce być traktowany preferencyjnie? Dobrym pomysłem są też konkursy organizowane dla stałych klientów, w których nagrodami może być produkt lub usługa naszej firmy. W celu utrzymania kontaktu z klientami (patrz: utrzymania ich zainteresowania) możemy, oprócz poczty e-mail, korzystać z naszej strony na Facebooku, do której zapraszamy klientów. Sprawdza się też blog z praktycznymi poradami dotyczącymi np. eksploatacji zakupionego u nas sprzętu.

Sposobów na podtrzymywanie więzi z klientem jest wiele. Wszystko zależy od naszej pomysłowości i stopnia poznania grupy docelowej. To się zawsze opłaca, ponieważ wydatki poniesione na „dopieszczenie” stałego klienta zawsze generują zwiększenie zysku. I są znacznie mniejsze od pozyskiwania nowego.

* Artykuł sponsorowany

Tagi: handel   kontaktz klientem   biłgoraj   stali klienci

Zobacz także

Miliony na wsparcie MŚP

Dodane: 2018-08-17 10:44 - Komentarze  (0)  czytane (293)

TAGI: barr s.a. biłgoraj, niskooprocentowane pożyczki, mateusz bury, wsparcie dla przedsiębiorstw



Komentarze (0)

Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 54.196.42.8

Dodaj komentarz

UWAGA!
Formularz dodawania komentarzy wymaga włączenia obsługi plikow cookies (ciasteczek), zapisywanych
i odczytywanych z Twojego urządzenia - jeśli chcesz dodać komentarz, włącz ciasteczka, odśwież stronę i spróbuj ponownie...


Biura rachunkowe

Biuro Rachunkowe BIURGAW Jan Gawda - rozliczenia podatkowe, księgowość, doradztwo, podatki

Ul. Komorowskiego 3 /pokój 113 i 115/ I piętro, 23-400 Biłgoraj

Biuro Rachunkowe Biłgoraj - Janusz i Maria Gaj

Komorowskiego 3/111 i 112, 23-400 Biłgoraj

Ubezpieczenia

Zarezerwuj nocleg

Konkursy

BIŁGORAJ: Kabaret JURKI w Biłgoraju

bilgoraj.com.pl poleca

Ujawniono zwłoki w okolicach miejscowości Okrągłe

Wczoraj około godziny 19:00, na terenie Gminy Biłgoraj w okolicach...

Batalia o pomnik Józefa Dechnika trwa nadal. Zakończono zbiórkę podpisów (AUDIO)

Pomnik Józefa Dechnika nadal stoi przy głównej ulicy Biłgoraja....

100-lecie niepodległości i św. Maria Magdalena (FOTO)

W Biłgoraju trwają uroczystości ku czci świętej Marii Magdaleny...

Powołano 74 nowych lektorów (FOTO)

O byciu lektorem świadczy nie tylko ten strój, ale świadczy sposób...

Biłgoraj Business Class. Pilotażowy program podsumowany (FOTO)

Sukcesem okazała się realizacja programu promującego wśród młodzieży...

Zawody modeli pływających nad Zalewem Bojary (FOTO)

Kilkudziesięciu zawodników z całego Województwa Lubelskiego,...

Ogłoszenia