Strona startowa

Wiadomości - Aktualności

Komunikacja niewerbalna w kontakcie z klientem

Dodał: red Data: 2018-11-07 13:53:08 (czytane: 234)

Badania wykazują, że na ogólne wrażenie o rozmówcy składa się 55% informacji i wrażeń przekazywanych językiem ciała, 38% informacji i wrażeń przekazywanych tonem głosu i 7% informacji i wrażeń przeka­zywanych poprzez słowa. Głównym źródłem informacji jest więc mowa ciała.

P.W. EKO-SYSTEM - JAN LESIAK
www.ekosystem-lesiak.pl,Roboty wodnokanalizacyjne, drogowe, ogólnobudowlane,  Niwelacje terenu, fundamenty, Wynajem sprzętu budowlanego, Doradztwo w zakresie przepisów ochrony środowiska, oczyszczalnie przydomowe, oceny środowiskowe

Szozdy 11. 23-407 , Tereszpol

Biuro Rachunkowe BIURGAW Jan Gawda - rozliczenia podatkowe, księgowość, doradztwo, podatki
www.biurgaw.ns24.net,Biuro rachunkowe, Jan Gawda, Biurgaw, rozliczenia, księgi podatkowe, biłgoraj, księgowy, księgowy biłgoraj,

Ul. Komorowskiego 3 /pokój 113 i 115/ I piętro. 23-400, Biłgoraj



Reklama.

Oto kilka wybranych form komunikacji niewerbalnej, mających szczegól­ne znaczenie w twoim kontakcie z klientem, od których w dużej mierze zależy przebieg procesu sprzedaży.

WYRAZ TWARZY
Jest najbardziej dostrzegalnym elementem komunikacji niewerbalnej. Sposób mówienia, układ ust i brwi podczas rozmowy, wyraz oczu oraz mimika - wszystko to świadczy o naszym stanie emocjonalnym i często odzwierciedla pierwszą reakcję na słowa rozmówcy.

KONTAKT WZROKOWY
-Mówi się, że oczy nig­dy nie kłamią i są „zwierciadłem duszy” - twierdzi właściciel firmy Tomsystem, m.in. zajmującej się m.in. produkcją maszyn przemysłowych, ploterów CNC, wycinarek plazmowych i stawianiem hal oraz wykonywaniem oferowanych na stronie tomsystem.org usług w zakresie obróbki metali. - Jest w tych obiegowych opiniach dużo prawdy: rozczarowanie odpowiedzią pokryjesz uśmiechem, jednak uważny obserwator pozna prawdę o twoich emocjach, obserwując ruch gałek ocznych.

W zależności od tego, w jaki sposób i jak długo patrzysz na rozmówcę, jest on bardziej lub mniej zainteresowany twoim towarzystwem i konwersacją.

Nie należy unikać kontaktu wzrokowego, gdyż może to zo­stać odebrane jako przejaw braku zainteresowania rozmówcą lub nieszczerości. Z drugiej strony, nie jest wskazane uporczywe wpatrywanie się, gdyż rozmówca może poczuć się niezręcznie.

GESTY I INNE RUCHY CIAŁA
Towarzyszą one każdej rozmowie.

- Gdy mówimy, bardzo często pomagamy sobie, gestykulując rękami i poruszając głową - zauważa przedstawiciel firmy ADI, produkującej plastikowe zbiorniki Tango Oil prezentowane na firmowej stronie tangozbiorniki.pl.

Ruchy te stanowią nieodłączny element procesu komunikowania się oraz istotne uzupełnienie komunikacji werbalnej.

-Gesty wysyłają też sygnały o naszym samopoczuciu lub stanie emocjonalnym – zauważa właściciel firmy Big-Tom z Tarnowa, która w sklepie skleperos24.pl oferuje szeroki asortyment artykułów erotycznych, bielizny i odzieży.

W zależności od pełnionej funkcji rozróżniamy: emblematory (zastępują konkretne słowa), afektatory (wskazują intensywność emocji), ilustratory (służą uplastycznieniu wypowiedzi), regulatory (synchronizują przebieg rozmowy) i adaptery (zaspokajają potrzeby fizjologiczne lub psychiczne, np. obgryzanie paznokci).

W pierwszym kontakcie z klientem ważne jest zapanowanie nad adapterami, które będą psuły nasz profesjonalny wizerunek oraz afektorami, zniechęcającymi przeważnie do nawiązania z nami kontaktu.

-Odpowiednio do­brane i stosowane gesty oraz ruchy ciała pomagają w budowaniu zaufania oraz wpływają na zachowanie innych osób - podsumowuje właściciel studia fotograficznego, które na stronie fotografgliwice24.pl proponuje organizowanie sesji wizerunkowych, fotoreportaży ze ślubów i innych uroczystości rodzinnych.

kontakt_z_klientem.jpg

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY I HIGIENA OSOBISTA
To cechy, które wywierają bezpośrednie wrażenie na początku kontaktu, decydujące o ocenie naszej osoby. Ludzie schludni i dobrze ubra­ni mają większą szansę na powodzenie w komunikowaniu się, gdyż zazwyczaj wygląd zewnętrzny utożsamia się z oceną osobowości rozmówcy.

UŚMIECH
Może być miły, zachęcający, cie­pły, nieśmiały albo ironiczny, złośliwy, ośmieszający, lekceważący. Warto więc zastanowić się, jak odbierają nasz uśmiech inne osoby i jaki może mieć on wpływ na nawiązanie, podtrzyma­nie lub zakończenie komunikacji werbalnej.

NIEWERBALNE ASPEKTY MOWY
Podkreślają znaczenie wypowiadanych słów oraz nasz stosunek do tego, co i o czym mówimy. Należą do nich: intonacja i barwa głosu, tempo i rytm mówienia, a także sposób akcentowania naszych od­czuć i emocji. Osoby z niższą barwą głosu uznawane są za budzące zaufanie i mają dużą szan­sę na dobrą relację z klientem. Szybkie mówienie może być odebranie jako oznaka zdenerwowania, natomiast protekcjonalny ton - jako okazywanie wyższości i zarozumialstwa.

Komunikacja niewerbalna opiera się na sygnałach wzrokowych i słuchowych, o których istnieniu przeważnie nie zdajemy sobie sprawy.

-Jeżeli chcemy wywierać na kliencie dobre wrażenie i wzbudzać w nim zaufanie do naszej osoby, niektóre aspekty mowy ciała warto ćwiczyć – radzi na zakończenie specjalista SEO z agencji festekipa.pl, zajmującej się produkcją filmów reklamowych, spotów telewizyjnych oraz dokumentowaniem eventów i wydarzeń korporacyjnych. -Pomoże to w przekazywaniu rozmówcy skutecznie oddziaływujących na niego komunikatów, a handlowca wesprze w procesie sprzedaży.

* Materiał zewnętrzny

Zobacz także

Międzynarodowy sukces wychowanków MDK

Dodane: 2018-11-16 15:47 - Komentarze  (0)  czytane (282)

TAGI:



Komentarze (0)

Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 54.226.209.201

Dodaj komentarz

UWAGA!
Formularz dodawania komentarzy wymaga włączenia obsługi plikow cookies (ciasteczek), zapisywanych
i odczytywanych z Twojego urządzenia - jeśli chcesz dodać komentarz, włącz ciasteczka, odśwież stronę i spróbuj ponownie...


Telewizja

Biłgoraj. Uroczystości z okazji 100-lecia niepodległości

XVII Dzień Jesiennego Liścia

Powiatowy Festiwal Piosenki Ludowej

Koncert patriotyczny w Soli

79. rocznica sowieckiej agresji na Polskę

Dożynki Powiatu Biłgrajskiego - Księżpol 2018

Konkursy

Zobacz więcej Dodaj

Promocje

Przeczytaj kolejną wiadomość:

Szczeniaki szukają domu

Obok firmy "Convex-Glass" w Chmielku w Gminie Łukowa, na placu między paletami urodziły się pieski. Dokarmiają je i oswajają ludzie...