Strona startowa

Wiadomości - Aktualności

Jak ułożyć dietę - własny plan żywieniowy

Dodał: red Data: 2021-02-18 17:41:30 (czytane: 532)

Pytanie jak ułożyć dietę pojawia się tym coraz częściej, im bliżej wakacji. Dobra dieta to jednak nie tylko redukcja zbędnej tkanki tłuszczowej. Jak napisać jadłospis? Czy trzeba przestrzegać jakiś szczególnych reguł? Wszystkiego tego dowiesz się z tego artykułu!

Kancelaria Doradztwa Podatkowego BIURGAW Jan Gawda
www.biurgaw.ns24.net,Biuro rachunkowe, Jan Gawda, Biurgaw, rozliczenia, księgi podatkowe, biłgoraj, księgowy, księgowy biłgoraj,

Ul. Komorowskiego 3 /pokój 113 i 115/ I piętro. 23-400, Biłgoraj

P.W. EKO-SYSTEM - JAN LESIAK
www.ekosystem-lesiak.pl,Roboty wodnokanalizacyjne, drogowe, ogólnobudowlane,  Niwelacje terenu, fundamenty, Wynajem sprzętu budowlanego, Doradztwo w zakresie przepisów ochrony środowiska, oczyszczalnie przydomowe, oceny środowiskowe

Szozdy 11. 23-407 , Tereszpol

Usługi fotograficzne Foto-Mikado Marek Ziemichód
www.fotografiaslubnabilgoraj.pl,fotografia ślubna, fotograf ślubny, zdjęcia Biłgoraj, reportaż, fotografia portretowa, studyjna, fotomikado, Ziemichód, fotograf Lublin, zdjęcia plenerowe, fotograf na wesele, fotograf lubelskie, fotograf podkarpackie

ul. Narutowicza 88 a. 23-400, Biłgoraj



Reklama.

Większości osób dieta kojarzy się z wielomiesięcznymi wyrzeczeniami, jedzeniem głodowych porcji i chudnięciem w wolnym tempie. Stosowanie szczegółowego planu żywieniowego nie musi zawsze być połączone z redukcją masy ciała. Niekiedy wiąże się to ze szczególnym zapotrzebowaniem na poszczególne składniki, bądź też z chęcią przybrania na masie. Poniżej zostaną przedstawione najważniejsze zasady układania jadłospisu, który nie zaszkodzi ci, nawet przy dłuższym stosowaniu.

Odpowiednia podaż energetyczna

Wyliczenie zapotrzebowania

Najważniejszy czynnik dotyczący wagi - odpowiednia podaż energetyczna. To właśnie od ilości dostarczanych kalorii zależy twoja waga. W dużym uproszczeniu, jeśli spożyjesz więcej kalorii niż potrzebujesz - przytyjesz, a jeśli mniej - schudniesz. No dobrze, ale skąd wiedzieć ile energii właściwie zużywasz? Z pomocą przyjdą ci odpowiednie wzory matematyczne lub oparte na nich kalkulatory dostępne w sieci. Jako że zostały stworzone w oparciu o bardzo dużą liczbę przebadanych osób, prawdopodobnie będą dość dokładne. Nic jednak nie zastąpi obserwacji własnego ciała i dostosowywania diety do progresu.

-Gdyby okazało się, że mimo zastosowania podanych ilości pokarmu efekt jest odwrotny od założonego, to należy zrewidować początkowe założenia - dodaje Mariusz Michalski, redaktor https://poprostuzdrowo.pl.

Zobacz: https://poprostuzdrowo.pl/ile-kalorii-ma-kebab

Określenie celu

Gdy wiesz już ile kalorii spalasz każdego dnia, musisz określić cel. Zastanów się w tym miejscu, czy czymś co ci przeszkadza są raczej zbędne kilogramy, czy też widoczne żebra. Którejkolwiek opcji nie wybierzesz, musisz pamiętać, że popadanie w skrajności jest bardzo niebezpieczne. Jeśli dotychczas twoje żywienie znacząco odbiegało od przyjętych norm, nie skacz na głęboką wodę i nie zmieniaj drastycznie przyzwyczajeń. Stosowanie diety to raczej maraton niż sprint. Bez wytrzymałości i stworzenia sobie nawyków, choćbyś przez tydzień nie jadł, nie uzyskasz długotrwałych i zadowalających efektów. Nie powinieneś też radykalnie ograniczać ilości przyjmowanych kalorii z dnia na dzień. Może to prowadzić do zaburzeń hormonalnych i wahań nastroju. Pamiętaj o tym, podczas rozważań jak ułożyć dietę!

jak_ulozyc_diete.jpg

Makroskładniki - matematyka każdego dnia

Po określeniu ilości przyjmowanego pokarmu zaczynają się schody. Złośliwi twierdzą, że dopiero w tym miejscu rozpoczyna się prawdziwe układanie diety. Ponownie nieco upraszczając, można przyjąć, że istnieje odpowiednia ilość energii, która powinna pochodzić z poszczególnych makroelementów. U osoby nietrenującej zawodowo jest to 15% zaspakajane przez białko, 30% z tłuszczów i reszta (55%) z węglowodanów. Układając dietę powinieneś dbać, aby ilości te były mniej więcej zachowywane, choć ponownie - nie muszą być dopasowane co do grama.

Mikroelementy - ryzyko niedoborów

Przestrzegając powyższych zasad jak ułożyć dietę, musisz pamiętać jeszcze tylko o jednej rzeczy - mikroskładnikach. Jeszcze kilka lat temu (a niekiedy nawet dalej pojawiają się podobne porady) bardzo powszechne było podejście „if it fits your macros", zachęcające do jedzenia wszystkiego, jeśli tylko zachowane są proporcje makroskładników. Takie spojrzenie na dietetykę jest jednak krytykowane przez organizacje zajmujące się żywieniem jako szkodliwe i powodujące niedobory w żywieniu. Czy można porównać 2000 kalorii dostarczonych dużym zestawem w fastfoodzie, do tych pochodzących z pełnowartościowego obiadu z surówką? Oczywiście, że tak, a wynik będzie jednoznaczny. Dokładne normy dotyczące zapotrzebowania są udostępniane co roku.

Zobacz: https://poprostuzdrowo.pl/jak-liczyc-kalorie

Problem jak ułożyć dietę spotyka wielu Polaków każdego dnia. Przy zachowaniu powyższych zasad i wsłuchaniu się we własny organizm nie jest to jednak zadanie, które cię przerośnie. Pamiętaj, że wszelkie procesy zachodzące w twoim organizmie są długotrwałe i musisz uzbroić się w cierpliwość. Jeśli po tygodniu nie widzisz jeszcze efektów, nie zrażaj się i nie zmieniaj podejścia. Daj sobie jeszcze tydzień, dwa, trzy, a gdyby rezultat nie był taki jak zakładany, to zrewiduj swoje podejście, a z całą pewnością osiągniesz swój cel!

*Artykuł sponsorowany

Tagi: jak ułożyć dietę   dieta   zdrowe odżywianie   biłgoraj

Zobacz także

ZUS zakończył wysyłkę PIT-ów

Dodane: 2021-02-24 14:16 - Komentarze  (0)  czytane (136)

TAGI: zus biłgoraj, pit zus, emerytury, renty



Komentarze (0)

Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 3.235.11.178

Dodaj komentarz

UWAGA!
Formularz dodawania komentarzy wymaga włączenia obsługi plikow cookies (ciasteczek), zapisywanych
i odczytywanych z Twojego urządzenia - jeśli chcesz dodać komentarz, włącz ciasteczka, odśwież stronę i spróbuj ponownie...


Telewizja

Konrad Berdzik zbiera na protezę bioniczną

Koncert charytatywny w Majdanie Starym

Konferencja on-line z prezes KRUS dr Aleksandrą Hadzik

Inwestycje drogowe powiatu biłgorajskiego w latach 2019 - 2020 roku oraz plany na rok 2021

Okno małego ZUS znowu otwarte

Błogosławieństwo owsa i kamienowanie kapłana

Konkursy

Zobacz więcej Dodaj

Promocje

Przeczytaj kolejną wiadomość:

Powiat biłgorajski: 27 przypadków zakażeń koronawirusem i 5 przypadków śmiertelnych (choroby współistniejące)

Nadal trwa epidemia związana z koronawirusem. Codziennie publikować będziemy najnowsze i sprawdzone dane dotyczące liczby zakażeń...